י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר עתירת האופוזיציה

בג"צ נגד הקואליציה: "לדאוג להרכב מאוזן"

אחרי שהאופוזיציה עתרה כנגד חלוקת הועדות הפרלמנטריות, ויכוח שגרם לכנסת להיות משותקת זמן ארוך - בית המשפט העליון פסק שיש יותר לאזן את הועדות | אחד מראשי הסיעות הימניות בקואליציה עוקץ את מפלגות גוש נתניהו: "לא יוכלו יותר לטעון שהם נגד התערבות של בג"צ"

בג"צ נגד הקואליציה: "לדאוג להרכב מאוזן"
בית המשפט העליון צילום: פלאש 90

בצל פגרת הקיץ בבית המחוקקים, היום (חמישי) בית המשפט העליון פסק נגד הקואליציה בעניין חלוקת הועדות הפרלמנטריות שאינם שיוויוניות.

לאחר שהציבו פרק זמן של שבועיים לקואליציה והאופוזיציה, שבו הם היו אמורים להגיע להסכמות בניהם בעניין חלוקת הועדות - בג"צ קיים היום דיון בנושא, ובו פסק נגד הקואליציה, כשאמר יו"ר הכנסת וועדות הכנסת צריכים לפעול לקביעת הרכב אחר.

"לאחר שההידברות בין נציגי הקואליציה לאופוזיציה לא הניבה הסכמות", כתבו, בין היתר, בג"צ בפסיקתם, "ניתן לצפות מיו"ר הכנסת ומוועדת הכנסת שיפעלו לקביעת הרכב מאוזן יותר של הוועדות בהיעדר הסכמות".

מפלגות גוש נתניהו שעתרו, ובעיקר 'הליכוד', חרטו על דגלם את העיקרון שבג"צ לא אמור להתערב בהחלטות פוליטיות רגישות של הרשות המחוקקת והרשות המבצעת - מה שהופך את העתירה שלהם כעת כנגד האידיאולוגיה שלהם, ולכן כמה ח"כים מהאופוזיציה התנגדו לעתירה.

"לאור פסיקת בג"צ בעתירה שהוגשה ע"י ח"כים מהאופוזיציה ושמדברת על יותר איזון בוועדות הכנסת, הליכוד ויתר מפלגות האופוזיציה לא יוכלו יותר לטעון, גם בעתיד, שהם נגד התערבות של בג"צ בעבודת הכנסת. נתנו יד להחלשת כוחה של הכנסת", כתב יו"ר סיעת 'ימינה' ניר אורבך, תוך שהוא עוקץ את מפלגות גוש נתניהו.

חבר הכנסת מיקי זוהר מ'הליכוד' הגיב לפסיקה: ‏"גם שופטי בג"צ מבינים את מה שהקואליציה הדורסנית הזו מסרבת לקלוט: חלוקה לא שיוויונית לאופוזיציה בהרכבי הועדות - זו פגיעה בדמוקרטיה".

ח"כ אורי מקלב הגיב על החלטת הבג"ץ: "טענות האופוזיציה אינם טענות סרק, לצערינו הקואליציה הדורסנית שוללת זכויות ופוגעת בציבור. זה מתחיל בועדות הכנסת ומסתיים בחוקים ובהסדרים הדורסניים והמפלים שלהם. הפסקת הדורסנות והפוגענות זועקת, הגיע העת לשנות את דרך זו."

בג"ץ הקואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד