י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המכה השמינית • הבוקר החל ריסוס הארבה

מיליוני חגבים נחתו בנגב וכבר גרמו נזקים כבדים לחקלאים • עם בוקר עלו לאוויר בדרום הארץ מטוסי ריסוס בניסיון למגר את המכה • עוד נחילים פשטו על מצרים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



כוננות ה'ארבה' בישראל נמשכת: מיליוני חגבים חצו את הגבול מכיוון סיני למערב הנגב בישראל.

מטוס תצפית של משרד החקלאות זיהה את נחיל הארבה, וזיהה כי הוא נחת ליד היישוב כמהין. מחר עם אור ראשון, ירוסס האזור מהאוויר ומהקרקע באמצעות שלושה מטוסי ריסוס.

במהלך היום הגיעו דיווחים למשרד החקלאות על הימצאות חרקים ברמת הנגב, פתחת ניצנה ועד לשדה בוקר. עוד הגיעו דיווחים על פרטים בודדים של ארבה שנראו באזורים רבים, ממישור החוף ועד רמת הגולן.

אנשי המועצה האזורית רמת הנגב שעוקבים אחר התפשטות הארבה, הנחו את התושבים לסגור בתים, רשתות וחממות.

עוד בנושא:
הארבה בא: נחיל גדול באזור ניצנה
מכת מצרים: 'כוננות ארבה' הוכרזה בישראל
אֶרֶץ מִצְרַיִם בָּאַרְבֶּה • צפו: מיליוני חגבים על קהיר

הלהקה שהגיעה היום, הצטרפה ללהקה קטנה יותר שנצפתה בדרום כבר אתמול סמוך ליישוב קדש ברנע. עם זאת, ההערכה היא שהסבירות להגעת להקות נוספות בימים הקרובים תלך ותרד בעקבות השתנות כיווני הרוחות באזור.

ההערכה היא כי פגיעה בהיקף של מאות אלפי שקלים ואולי אף יותר מכך נגרמה לגידולים בנגב. פבלו רוזנפלד, חקלאי מבאר מלכה, אמר לוואלה! חדשות: "נראה לי שכל השדה שלי הלך ובעונה הזאת לא אוציא ממנו יבולים".

ארגון המזון העולמי, העוקב אחר תנועת הארבה, פרסם היום עדכון יומי שבו ציין כי בימים האחרונים נעו להקות ארבה לא גדולות מכיוון שדה התעופה הבינלאומי של קהיר לכיוון סיני ולאחר מכן לכיוון ישראל. בארגון העריכו כי יש סיכוי שחלק מהארבה יגיע אף לאזור עקבה בירדן. עם זאת, בארגון ציינו שהחל ממחר יפחת הסיכוי להגעת להקות נוספות של ארבה לאזור, וזאת מפני שכיוון הרוחות ישתנה ממערב לצפון וצפון מזרח.

בימים האחרונים מפעיל משרד החקלאות קו טלפון מיוחד שאליו ניתן להעביר דיווחים על הימצאות החרקים בטלפון 03-9681500.

צילומים: פלאש 90









ארבה מכה מצריים נגב ריסוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד