ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ראש העיר וריקוד הבקבוקים

לייבל'ה סוגר שבוע אחרון לפני יום הדין

ריקוד הבקבוקים של ראש העיר החסידי • ראש הישיבה הליטאי שהודה לדרעי • מי הוא עורך הדין שנפגש עם אסף זמיר? • הפגישה של אנשי חזון איש 5 בעיר צפת • מה התרחש בדירת הכתבים הרווקים השבוע? ועל מה שוחח מלך זילברשלג עם ח"כ אמיר אוחנה? • לייבל'ה במהדורה שבועית 

לייבל'ה סוגר שבוע אחרון לפני יום הדין
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סגר את השבוע לקראת יום הדין בעוד שבוע וקצת, באווירה רוחנית גדולה מאוד, קודם יום הדין, לייבל'ה כבר עשה בדיקות סרולוגיות לכל ילדיו שיצאו שליליים ל"ע, מתברר כי לייבל'ה נשמר בכל הגלים של הקורונה וכך גם ילדיו שלא נחשפו לנגיף.

את סיום חגיגות השבע ברכות של ראש העיר ביתר, מאיר רובינשטיין, סיים לייבל'ה במירון, שם צפה בראיס מפליא בריקוד הבקבוקים הירושלמי, תוך שהוא מרשים בביצועים שלא מביישים אפילו את 'יענקל'ה הרקדן'.

לייבל'ה פתח בסוף השבוע את עיתון 'הדרך' של מפלגת ש"ס וגילה כי ראש מוסדות 'עטרת שלמה', הגאון ר' שלום בער סורוצקין פרסם מודעת ברכה לאריה דרעי וחיים כהן על עזרתם לישיבה בירושלים. לייבל'ה היה בטוח כי הראש ישיבה מסתייע באנשי 'דגל התורה' וראוכברגר מדין 6-3 והמסתעף.

אפרופו עיתונות, לייבל'ה קרא השבוע שהעיתונאי מנחם קולדצקי הידוע, קיבל בעיתון 'ישראל היום', מינוי לראש פורום משפחות אסון מירון, ללא שום קשר לאסון. קולדצקי ידוע כי התייתם מאביו בעקבות מגפת הקורונה, אך לא בגלל אסון מירון.

לקראת החגים הגיע לייבל'ה לטרקלין ההלבשה ברחוב יחזקאל בירושלים, להתרשם מהקולקציה החדשה של ענקית ההלבשה GB, לייבל'ה קלט את חבר הכנסת מאיר פרוש מודד חליפת צמר חדשה, לרגל שמחת נישואי נכדו בשבוע הבא בארה"ב, לשם תמריא כל המשפחה.

ח"כ משה אבוטבול חזר מביקור בארה"ב, לאחר שלא הפסיק להקריא נאומים במהלך מושב הקיץ האחרון בכנסת. בשדה התעופה בארה"ב הצטלם אבוטבול וכשהגיע לארץ נכנס מיד לבידוד בבית שמש.  

מי שנשאר עדיין בארה"ב לפני חזרתו לארץ, הוא הפוליטי שלנו ארי קלמן, שיצא לוושינגטון כדי לסקר את הביקור של בנט שלא התקיים עדיין בבית הלבן. קלמן שהצטרף לעיתונאים הבכירים והמפורסמים בלשכת הנשיא, נעמד להצטלם על מדשאות הבית המפורסם בעולם, כאשר מי שהתנדב לצלמו, הוא העיתונאי החסידי של מגזין AMI, ר' ג'ק טורקס. 

את תוצאות השמיטה ראה לייבל'ה השבוע בפגישה בין רב העיר בני ברק הגרחי"א לנדא, לבין מנכ"ל מערכת הכשרות בד"צ מחזיקי הדת בעלזא, הרב מרדכי בריסק, שנראו מסתודדים בשמחה כלשהי.

לייבל'ה היטלטל השבוע עד ל'מנדיס' שבצפת, שם גילה את הרב דוד שפירא, נכדו הקרוב של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, שניהל את המדינה בעבר, המשנה לראש העיר בני ברק מנחם שפירא, יחד עם הרב רוזנשטיין מרשת 'דרכי יושר' בארץ הקודש, יושבים ודנים בעניינים שברומו של עולם.

ובהמשך לאיש החרדי שצמוד לשר האוצר אביגדור ליברמן, אבי אבוחצירא, שעבד בשנים אחרונות בלשכת ראש עיריית ירושלים משה ליאון ומתגורר בבני ברק, הוא צפוי ככל הנראה לעזוב סופית את הלשכה לטובת עבודה רשמית בלשכת שר האוצר כפי שחשפנו בעבר ב'בחדרי חרדים'.

ומי שעובד גם מהאופוזיציה; חכ"ל ויו"ר הסיעה המאוחדת יעקב טסלר וסגן ראש העיר ב"ב יהושע מנדל נצפו בחנוכת הגנים של ויז'ניץ בעפולה, לצד ראש העיר אבי אלקבץ.

ימים ספורים לפני שממריא לארצות הברית, שם יתחיל את תפקידו כקונסול כללי, נצפה שר התיירות לשעבר אסף זמיר (ובעלה של דבורה, שהחלה ללמוד רבנות) עם חברו הטוב עורך הדין רוני פאלוך, השניים נצפו בבית קפה במרכז תל אביב, בשטח פתוח לפי כל הכללים המחמירים.

את יוסי דייטש ויענקי ברגר ראה לייבל'ה באנטבקה שבאוקראינה, כשהם מגיעים לפקוד את ציונו של רבי מרדכי מטשרנוביל זיע"א. השניים יצאו לשבת בהאדיטש ועברו קודם דרך אנטבקה. נקווה שיישמרו מפני הסלמנולה שפושה בימים אלה במדינה וכבר אשפזה עשרות בחורים ששבו ממנה.

את חבר מועצת העיר אשדוד ומחזיק תיק התחבורה בעירייה, שמואל שוק, תיעד לייבלה בפגישה עם הנהלת חברת אפיקים ונציגי משרד התחבורה לשם תכנון ותגבור מאסיבי של הקווים לקראת חגי חודש תשרי לרווחת הנוסעים.

את כתב הפלילים והמשטרה שלנו, אבי גדלוביץ, ראה לייבל'ה במפגש כתבי המשטרה, שהתקיים באמצעות קפסולות סגורות תוך שמירה על ההנחיות באחת מתחנות המשטרה. לייבל'ה היה רוצה להיות זבוב על הקיר כדי לשמוע את התדרוכים שמקבלים הכתבים הבכירים על עבודת המשטרה.

כל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל: לייבל'ה ראה בצהרי חמישי את סופר 'הדרך' שמעון ליברטי, מתכופף לפני זקן חברי מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני, כשהוא מתייעץ עמו על מספר דברי השקפה לפני הכתיבה בעיתון.

מסיבת האיחוד של הרווקים הפוליטיים שוכי זלמנוביץ (קול ברמה) ויובל שגב (גל"צ). 

את הערב רווי האלכוהול והצחוקים לייבל'ה פספס, אבל המצלמה של לייבל'ה תיעדה הכל. מי שנשאר עד סוף המסיבה היה פרח התקשורת בני רוזנטל והמתגייס הקרוב? שהעדיף את מכשיר הנייד על פני שיחה עם יובל שגב ויועץ התקשורת אלעד וולף.

התקשורת החילונית פקדה בהמוניה את הבית, אולם לייבל'ה בחר להתמקד באנ"ש שנעמדו לתמונה.

לאחר השתייה כדת וכדין ירדה החבורה לאכול פיצה ולהצטלם למונומנט של זלמנוביץ, בו כולם צופים, לייבל'ה לא פספס את ההכנות של זלמנוביץ בהוראות אחרונות לארי גלהר לפני התמונה.

עוד מירושלים, ערב פתיחת שנת הלימודים נראו בשעה 11 בלילה, סגן ראש עיריית ירושלים - מחזיק תיק משאבי חינוך ישראל קלרמן ומנהל האגף לחינוך חרדי בעירייה שמואל גרינברג, בסיור אחרון בשטח, לקראת פתיחת שנת הלימודים שנפתחה השנה בהצלחה רבה ללא תקלות כלל, ועל כך שאפו גדול לגרינברג שעשה זאת בשקט ובמסירות.

גם בביתר ראה לייבל'ה את סגן ראש העיר דודי זלץ בשעת לילה מאוחרת של יום שלישי, בכדי לוודאות שלא נשארה ילדה אחת בביתר בלי בית ספר.

את ח"כ ניר ברקת ראה לייבל'ה השבוע בביתר, בשמחת בר המצווה לבנו של אברהם גולדשמידט, שנפצע באורח בינוני בפיגוע הדקירה בירושלים לפני שבע שנים, אז זינק ניר ברקת שהיה אז ראש העיר מרכבו, שלף את אקדחו האישי והשתלט על המחבל. השבוע הוא הגיע לסגור מעגל בשמחת בר המצווה של הבן. 

בשמחה ראה לייבל'ה את ניר ברקת ממתיק סוד עם העסקן חיים רבינוביץ. 

סגן ומ"מ ראש עיריית ירושלים צביקה כהן, נצפה נותן דוגמא אישית ומתחסן בכיכר ספרא בחיסון שלישי כהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל. רק בריאות.

את העיתונאי קובי נחשוני מ'ידיעות אחרונות' תפס לייבל'ה בעדשתו בעוד יום של שגרה במרכז קניות ירושלמי.

לייבל'ה הגיע בסוף השבוע למעמד הגדול של 'אזמרה' במרכז האירועים במשמר השבעה, שם נתנו כתף להמשך קיומה של הקהילה שבראשות המשפיע רבי מנחם מנדל מוסקוביץ.

כקהילה שמקרבת את כולם, נראה גם השר לשעבר ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד, שביקר את המשפיע בעת שהחלים מפציעתו באסון מירון. אוחנה המשיך לשמוע על הקהילה וביקש להגיע למעמד. שם פגש ושוחח עם חוקר החסידות הרב דוד חיים זילברשלג וכן עם איש התקשורת מלך זילברשלג חבר קהילת 'אזמרה'.

בין לבין ראה לייבל'ה את מפיק האירוע מוטי רבינוביץ, יחד עם יואלי מוסקוביץ, מדליקים יחד את הסיגריה לאחר שבמקום חולקו סיגריות, לראשונה בדינרים חסידיים.

גם את העיתונאי המוכשר יונתן בירנבוים מעיתון 'משפחה' ראה לייבל'ה בוועידה של 'אזמרה' כשהוא בסוד שיח עם המשפיע הרה"צ רבי מנחם מנדל מוסקוביץ.

בסיום ביקורו של הרבי מסאדיגורה באשדוד ראה לייבל'ה את איש חסידות פיטסבורג שאול לנדא, עומד כחסיד ומתברך מהרבי מסאדיגורה שיצא מביקור גומלין בבית ש"ב הרבי מפיטסבורג.

בשמחת הברית המצומצמת הברית לבנו של המלחין הגדול בנצי שטיין, שהתקיימה בבית הוריו, השתתפו בעל המנגן ר' דודי קאליש והמנצח ר' פנחס ביכלר, כשעל הקלידים מלווה המאסטרו יענקי לנדא מתזמורת 'פייער'.

בשמחת ה'וואך נאכט' נצפו הבעל מנגן לבית ויזניץ ר' יענקי דסקל, לצד אמן הרגש ארי היל, כשהאיש שלא מוריד את ידו מהשפופרת היה המפיק נטע לוין ששוחח תוך כדי עם איש החסד יוסי רוזנברג.

בשעות הקטנות של הלילה הופיע הרב דוד שפר, ראש ישיבת 'אורייתא', חבוש בשטריימל כאות ידידות עם אבי הבן, איש החסד חונה דייטש נצפה מאזין בקשב רב.

אפרופו מוזיקה, אמן הרגש היהודי הזמר מוטי ויזל, היה נרגש השבוע מאוד, עת התקבל לברכה אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי. לייבל'ה ראה את ויזל אחרי הפגישה מרוגש עד לב השמים.

הצלם שלנו ישי ירושלמי שלא מפספס אף בקשת סליחות בירושלים בימי חודש הרחמים והסליחות, פגש את ראש העיר משה ליאון והודה לו מקרב לב על אירועי הסליחות בירושלים. ירושלמי שיתף את המפגש בחשבון שלו וגרף עוד עוקבים רבים. 

בארה"ב ראה לייבל'ה את הנגיד ר' משה שמואל זופניק ובנו גדול, מאנשי החסד בדורנו, ר' יואל ישראל זופניק, מתברכים אצל האדמו"ר מויז'ניץ שהגיע לביקור בארה"ב.

אפרופו הרבי מויז'ניץ והביקור, בשדה התעופה בניו יורק ראה לייבל'ה את ההויז בחור יוסף שמעון שכטר ואת המשב"ק שייע פקשר, יוצאים עם העגלה והמזוודות.

גם את הצלם אברומי ברגר שבכובעו הוא גם חסיד ויז'ניץ נלהב הוא לקח את העגלה של הרבי ועזר ביציאה מהנמל.

הזמר ארל'ה סמט ניצל את ביקורו בארה"ב והתפנק בנרתיק לטלית מבית מפעל 'מפואר' היוקרתי בבורו פארק.

את חברי מקהלת 'נרננה' ראה לייבל'ה נהנים מארוחת  ליל שישי במסעדת "ליל שישי" במונסי יחד עם ישראל גולדברג בעל המקום.

גם הנגיד הצעיר אברומי זופניק פגש את המקהלה האהובה עליו בניו יורק ויצא עמם לסלפי משותף.

השבוע הגיע לייבל'ה גם לברית של בנו של מנדי קוריץ האיש שמצלם אותנו ב'קוריץ מערכות' בכל רגע נתון. בשמחה שנערכה בכתר הרימון הגיעו האדמו"ר מפינסק קרלין והאדמו"ר ממעז'יבוז. קוריץ פינק כמו שרק הוא יודע. לייבל'ה נאלץ להיעדר ושלח את החברים.

אי אפשר היה לסיים את ליל שישי בשבוע שעבר מבלי להיחשף למפגש השנתי של קבוצת הוואטספ הנקיה במגזר 'פילפולטיקה' של חיים אליעזר פונפנדר שנחשף לראשונה כשחקן בסדרת המערכונים של 'ברדק' בעונה השניה כפי שתוכלו לצפות כאן ב'בחדרי חרדים'.

במפגש שנערך בפארק בבית שמש הביאו למקום את כל מטעמי ליל שישי המיוחדים לצד כל חבר.  

פינת המזל טובים השבועית:

ברכת מזל טוב לבנימין הרשלר סגן ראש עיריית ביתר ומנכ"ל מוסדות באיאן לרגל שמחת נישואי בנו השבוע.

לייבל'ה מאחל מזל טוב למנכ"ל שבשיא התפתחות הבניה של הקלויז הגדול במלכי ישראל לקראת החגים חיתן אמש את בנו. בחתונה השתתפו רבנים ואישי ציבור. לייבל'ה דווקא שם לב לתמונה עם הקבלן האגדי חיים זקן שבנה את חצי ביתר וכמובן נודע כאיש צדקה בסתר.

‏ברכת מזל טוב ליועץ האסטרטגי שניאור רוזן הרל"ש של ח"כ מאיר פרוש לרגל הולדת בתו הרביעית בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לעסקן ואיש החסד המפורסם הרב אליעזר קרליבך מנכ"ל הכנסת אורחים המרכזית באומן והכנסת אורחים רשב"י במירון לרגל אירוסי בנו הבכור מרדכי, מבחירי ישיבת עמלה של תורה. 

ברכת מזל טוב למשה פרלשטיין משב"ק האדמו"ר מקרעטשניף לרגל שמחת נישואי בתו. הרבי הגיע מיוחד לשמחה וליווה את החתן שהינו יתום לחופה.

ברכת מזל טוב לדוד מרגלי יו"ר הוועד העולמי של מאקאווא לרגל הולדת הנכדה בשטומ"צ בת לבנו הר"ר שלמה בן ציון מביתר עילית חתן אב"ד סטראזניץ ביתר.

ברכת מזל טוב לשמוליק כהנא איש חסידות ויז'ניץ באלעד לרגל שמחת בר המצווה לבנו היחיד ביום שני בשבוע הבא.

ברכת מזל טוב לבעל המנגן מאיר אדלר לרגל שמחת הולדת הנכד בן לבנו משה אריה אדלר. אדלר שהשבוע ניגן בכל השמחות של גור שיתף תמונה מהשבע ברכות האחרון וכתב: "חסיד ויז'ניץ מנגן ניגון חבד"י לחסידי גור בבית המדרש של סקווירא".

ולסיום, ברכת מזל טוב חמה ולבבית לבחור החשוב פנחס שיליץ נכדו חביבו של הפוסק הגר"נ נוסבוים לרגל שמחת אירוסיו בסוף השבוע בבית שמש.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד