כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הליכוד ויש עתיד סיכמו: ליב"ה במוסדות החרדיים

המשא ומתן בין הליכוד ובין יש עתיד תקוע, אבל הצדדים הסכימו על קווי היסוד • בין הסיכומים: לימודי ליבה לכל - כולל מוסדות חרדים • גפני: "אנחנו עם יחימוביץ'"

יאיר לפיד ונפתלי בנט. צילום: פלאש90
יאיר לפיד ונפתלי בנט. צילום: פלאש90



דיווח מדאיג: המשא ומתן בין בנט לפיד ונתניהו אמנם תקוע אך על דבר אחד כבר סיכמו הצדדים: חיוב לימודי ליבה בבתי הספר החרדים, כך מדווח הבוקר (ה), מעריב. .

כפי שמדווח מעריב קווי היסוד של הממשלה הבאה כבר סוכמו, או לפחות חלקם.

בין הסיכומים החשובים, אימוץ הדרישה של אנשי יש עתיד בנושא לימודי הליבה ווהממשלה הבאה מתחייבת לפעול לשינוי המצב הקיים ולחייב את כל בתי הספר לכלול בתוכנית הלימודים את מקצועות הליבה.

אנשי יש עתיד אמרו ל'מעריב': "הליכוד לא ניהלו איתנו ויכוחים על נושאים מהותיים, באנו מוכנים עם המון נושאים, על כל אחד מהם הגענו עם תוכנית מפורטת, ולכן הגיוני שקיבלו את דעתנו".

עם זאת השיחות הופסקו ובכירים בליכוד-ביתנו טוענים כי המכשול היחיד העומד בפני חתימה על הסכם הוא ההתעקשות של יש עתיד לקבל את תיק החוץ.

הליכוד מסרב להעניק את התיק ומעוניין לשמור אותו לאיווט ליברמן, זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, גיבה את הסיכום בין ראש הממשלה לבין יו"ר ישראל ביתנו והודיע כי אין מניעה שנתניהו ישמור לעצמו את תיק החוץ לאיווט ליברמן, העומד לדין בפרשת מינוי השגריר זאב בן אריה, וכי הלה יוכל לשוב ולכהן כשר.

תוך כך, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר ל'ישראל היום', כי "עד היום היינו בקואליציה רק עם הימין, אבל הסיפור הזה נגמר, זה עומד להשתנות. עכשיו אנחנו עם שלי יחימוביץ' ולמען האמת, אנחנו הרבה יותר קרובים אליה מאשר לאורית סטרוק מהבית היהודי".

גם ח"כ לשעבר מטעם ש"ס, שלמה בניזרי, תקף את הימין ואמר ל'קול ברמה': "הם פשוט דוחפים את החרדים לזרועות השמאל. אני מקווה שהם (הדתיים-לאומיים) מבינים את ההשלכות של מה שהם עושים עכשיו".

הליוד עורך ספין

לעומת זאת יאיר לפיד טוען כי הליכוד עורך ספין ולמעשה המשא ומתן נתקע על נושאים מהותיים:

"כבר יומיים שהליכוד מנסה לטעון שהמו"מ הקואליציוני הוא על תיקים", כתב בדף הפייסבוק שלו, "ראיתי גם את הפרסומים לפיהם נפתלי בנט ואני מציבים אולטימטום לראש הממשלה בעניין התיקים. זה אינו נכון כמובן, וגם לא מכובד. הברית בינינו מבוססת, בין השאר, על כך ששנינו מאמינים בחשיבותה של הממלכתיות. נתניהו הוא זה שמרכיב את הממשלה, ואף אחד מאתנו לא היה מציב אולטימטום לראש ממשלת ישראל", כתב לפיד.

"מדובר בנסיון שקוף להסיח את הדעת מהנושאים האמיתיים. למה זה שקוף? כי אפילו בליכוד מודים שאילו כל מה שעניין אותי זה תיק, יכולתי להיות שר בכיר כבר לפני חודש. הסיבה שאני לא יושב עדיין בשום לשכה, היא שלא מעניין אף אחד מאתנו ב"יש עתיד" כמה מאבטחים יהיו לנו או איזה רכב נקבל. הדיון אינו על כסאות (או בעצם כורסאות), אלא על מהות", מסביר לפיד.

"אנחנו רוצים לקבל סוף סוף תשובה לגבי מתווה השיוויון בנטל; אנחנו רוצים שיענו לנו השאלה למה בתקופה שבה רוצים לגזור על אזרחי המדינה גזירות כלכליות כואבות הם רוצים להקים ממשלה מנופחת של 28 שרים שתבזבז מאות מיליוני שקלים על סידורי עבודה ריקים מתוכן?; אנחנו רוצים לוודא שנוכל להוציא לפועל את התוכנית שלנו להורדת מחירי הדיור; אנחנו רוצים לדעת שהחינוך לא ייפגע ונוכל להתחיל את "עשור החינוך" עליו הכרזנו. התחייבתי לשנות. התחייבתי גם להוביל מפלגה שבה הפוליטיקאים דואגים לאזרחים במקום לדאוג רק לעצמם ולמקורבים שלהם. שרי הממשלה צריכים לטפל במעמד הביניים, לא מעמד הביניים בשרי הממשלה", כותב לפיד.

לפיד תוקף את אנשי הליכוד, "לפעמים נדמה לי שהאנשים ממול עוד לא הפנימו, או שהם מעמידים פנים שהם לא מבינים על מה אנחנו מדברים. הם עוד לא קלטו שעידן הספינים וההדלפות הסתיים, והציבור רוצה פוליטיקה נקיה שעוסקת בנושאים אמיתיים.

כמו שאמרתי לכם בעבר, רוב מה שאתם שומעים או קוראים על הרכבת הממשלה פשוט אינו משקף את המציאות. יכול להיות שזה מעניין יותר מבחינה תקשורתית לדבר על חלוקת התיקים, אבל לא באתי לפוליטיקה כדי להיות מעניין, אלא כדי לעבוד. היות ולא קיבלנו עדיין תשובות על נושאי המהות, הדיון על התיקים יצטרך לחכות".
לפיד הליכוד נתניהו ליבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד