ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

דיווח: הליכוד ויש עתיד סיכמו על לימודי ליבה גם לחרדים

המשא ומתן בין הליכוד וין יש עתיד אמנם תקוע, אבל הצדדים כבר הסכימו על קווי היסוד של הממשלה הבאה • בין הסיכומים : לימודי ליבה לכל - כולל מוסדות החינוך החרדים • גפני: "עכשיו אנחנו עם שלי יחימוביץ' ולמען האמת, אנחנו הרבה יותר קרובים אליה מאשר לבית היהודי"

יאיר לפיד ונפתלי בנט. צילום: פלאש90
יאיר לפיד ונפתלי בנט. צילום: פלאש90

דיווח מדאיג: המשא ומתן בין בנט לפיד ונתניהו אמנם תקוע אך על דבר אחד כבר סיכמו הצדדים: חיוב לימודי ליבה בבתי הספר החרדים, כך מדווח הבוקר (ה), מעריב. .

כפי שמדווח מעריב קווי היסוד של הממשלה הבאה כבר סוכמו.

בין הסיכומים החשובים, אימוץ הדרישה של אנשי יש עתיד בנושא לימודי הליבה ווהממשלה הבאה מתחייבת לפעול לשינוי המצב הקיים ולחייב את כל בתי הספר לכלול בתוכנית הלימודים את מקצועות הליבה.

אנשי יש עתיד אמרו ל'מעריב': "הליכוד לא ניהלו איתנו ויכוחים על נושאים מהותיים, באנו מוכנים עם המון נושאים, על כל אחד מהם הגענו עם תוכנית מפורטת, ולכן הגיוני שקיבלו את דעתנו".

עם זאת השיחות הופסקו ובכירים בליכוד-ביתנו טוענים כי המכשול היחיד העומד בפני חתימה על הסכם הוא ההתעקשות של יש עתיד לקבל את תיק החוץ.

הליכוד מסרב להעניק את התיק ומעוניין לשמור אותו לאיווט ליברמן, זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, גיבה את הסיכום בין ראש הממשלה לבין יו"ר ישראל ביתנו והודיע כי אין מניעה שנתניהו ישמור לעצמו את תיק החוץ לאיווט ליברמן, העומד לדין בפרשת מינוי השגריר זאב בן אריה, וכיהלה יוכל לשוב ולכהן כשר.

תוך כך, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר ל"ישראל היום" כי "עד היום היינו בקואליציה רק עם הימין, אבל הסיפור הזה נגמר, זה עומד להשתנות. עכשיו אנחנו עם שלי יחימוביץ' ולמען האמת, אנחנו הרבה יותר קרובים אליה מאשר לאורית סטרוק מהבית היהודי".

גם ח"כ לשעבר מטעם ש"ס, שלמה בניזרי, תקף את הימין ואמר לקול ברמה כי "הם פשוט דוחפים את החרדים לזרועות השמאל. אני מקווה שהם (הדתיים-לאומיים) מבינים את ההשלכות של מה שהם עושים עכשיו".
לפיד הליכוד נתניהו ליבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד