י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ישיבת הממשלה בוטלה

המבוכה בוושינגטון • פגישתם של ביידן ובנט נדחתה לערב שבת

ראש הממשלה בנט שתכנן לשוב ארצה עוד לפני השבת לאור התחלואה הגואה בישראל והמתיחות הביטחונית בדרומה ייאלץ להישאר שבת בוושינגטון, לאחר שפגישתו עם ביידן נדחתה למחר בעקבות עיסוקו של האחרון בפיגועים בקאבול. לצד זאת, ישיבת הממשלה השבועית בוטלה

המבוכה בוושינגטון • פגישתם של ביידן ובנט נדחתה לערב שבת
נפתלי בנט/ג'ו ביידן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/הבית הלבן

לאחר שעות של ציפייה דרוכה לרגע המכונן בחייו - מפגש היסטורי עם נשיא ארצות הברית ולאחר שהפגישה עוכבה דקות קודם יציאתו מהמלון לעבר הבית הלבן, לשכתו של ביידן הודיעה על דחיית פגישת ראש הממשלה נפתלי בנט עם הנשיא ג'ו ביידן למחר - ערב שבת.

בנט שהגיע לוושינגטון כשהתחלואה מקורונה/דלתא בישראל שוברת שיאים וברקע מתיחות ביטחונית בדרום, כבר נערך ליציאה לבית הלבן כדי לפגוש את הנשיא מוקדם יותר הערב (שעון ישראל), אלא כעשרים דרות קודם יציאתו הודיעו על עיכוב בפגישה.

העיכוב נבע בעקבות פיגוע התאבדות שהתרחש באפגניסטן, שבו נהרגו לפחות עשרה חיילים אמריקאיים, לצד עוד עשרות הרוגים ופצועים אחרים. הכוחות האמריקנים עסוקים בימים אלה לפנות רבבות אזרחים אמריקנים ואפגניים שסייעו בעדם וזאת בעקבות השתלטות הטאליבן על המדינה. הנשיא וצוותו מכונסים מאז הפיגוע, לאורך השעות האחרונות בחדר המצבעים בבית הלבן ועוקבים אחר המתרחש.

למרות שבנט תכנן לשוב ארצה קודם השבת, בשעה האחרונה תיאמו מחדש את פגישת המנהיגים ליום שישי ערב שבת, כך שראש הממשלה דוחה את חזרתו לישראל אל לאחר השבת, יצוין כי לעת עתה לא פורסמה שעת הפגישה, כך או כך בנט וצוותו שקיוו כי הפגישה תתקיים בשעת שידור המהדורות המרכזיות בישראל בכדי לזכות לחשיפה המרבית יאלצו להסתפק בפגישה קצרה ופחות מסוקרת מחר.

מוקדם יותר הודיעו במזכירות הממשלה על ביטול ישיבת הממשלה השבועית, זאת לאחר שקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ביטלה אף היא את ביקורה בישראל בעקבות ההסלמה באפגניסטן.

נפתלי בנט ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד