י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גרשון מסיקה: "החרדים הם השותפים הטבעיים שלנו"

המתנחלים מבקשים מהחרדים להפריד ביניהם לבין 'דתיי רעננה': גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, טוען כי מבחינתם "החרדים הם השותפים הטבעיים שלנו"

"תפרידו ביננו לדתיי רעננה", צילום אילוסטרציה: אליהו הלוי
"תפרידו ביננו לדתיי רעננה", צילום אילוסטרציה: אליהו הלוי

מלחמת החורמה של חלק גדול מכלי התקשורת החרדיים נגד המתנחלים מעוררת בקרבם תסכול עמוק. "במקום לתקוף את יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ואת הציבור אותו הוא מייצג - הציבור הדתי לאומי המתגורר ברעננה, גבעת שמואל ובערים נוספות, התקשורת החרדית מבקשת נקמה דווקא בציבור המתנחלים, שלא ממש יכולים להשפיע במפלגה", הם אומרים.

"הרי עיקר הטענה של בנט היא שציבור המתנחלים ברובו לא הצביע למפלגתו. חלק גדול ממנו הצביע למפלגתו של מיכאל בן ארי, אחרים הצביעו ליכוד, רק מיעוט הצביע לבית היהודי. זו הסיבה לכך שחברי תקומה חשים חסרי אונים ונאלצים ליישר קו, רק חסר להם שבנט יפרע מהם את החשבון על כך שנתן להם ארבעה מקומות במפלגה, כשהם לא באמת 'הביאו את הסחורה", אומרים לי בכירים בהנהגת המתנחלים.

בשיחה עם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הוא מסביר ל"בחדרי חרדים" את הקריאה הפומבית של ראשי המועצות ביהודה שומרון והנהלת מועצת יש"ע לבית היהודי להקים ממשלה משותפת עם החרדים.

"עקרונית אני נגד כל פסילה של ציבור" - אומר מסיקה - "בודאי הציבור החרדי שאנו כל כך קרובים אליהם. אני מדבר לא כאיש פוליטי, אלא כאיש התיישבות. ההתיישבות ביהודה ושומרון כוללת כ400 אלף אזרחים: שליש 3 חילוניים,שליש חרדים ושליש דתיים-לאומיים, וגם בכנסת הצביעו ביו"ש לכל המפלגות. אין סיבה שגם בממשלה לא יישבו ביחד".

"החרדים הם השותפים הטבעיים" – אמר מסיקה – "ואני מצפה שתמצא הדרך ללכת איתם יחד ולהכניסם לממשלה. השמאל הקיצוני נלחם גם נגדנו וגם כנגד החרדים בו זמנית. אמר איש חכם, שאותם גורמים שמפגינים בשבת נגד השבת - מפגינים ביום ראשון נגד ההתיישבות.

"השוויון בנטל הוא סיסמא יפה של קופירייטר מוכשר" – הדגיש מסיקה – "אבל במציאות בשטח יש בשנים האחרונות תהליך של התקדמות בגיוס חרדים לצה"ל – מתוך הידברות. דווקא צירוף החרדים והסכמות, היא זו שתוביל להתקדמות, לא התקפה כנגד החרדים".
מועצת יש"ע גרשון מסיקה מתנחלים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד