ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
דאעש לקח אחריות

פיגועי התופת באפגניסטן: מכה אנושה לארה"ב

למרות ההתרעות המוקדמות, הצליח ארגון דאעש להוציא הערב לפועל שני פיגועי תופת משולבים ולגבות מצבא ארה"ב מחיר כבד. לפחות 12 חיילים אמריקנים נהרגו בשני הפיצוצים ו-15 נוספים נפצעו, לצד עשרות הרוגים ופצועים נוספים | דאעש לקח אחריות על הפיגועים ופרסם את תמונת המחבל המתאבד

פיגועי התופת באפגניסטן: מכה אנושה לארה"ב
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: צבא ארה"ב

שעות לאחר התרחשותם של שני פיצוצים בקרבת שדה התעופה שבקאבול בירת אפגניסטן, הפנטגון מאשר כי 12 חיילים אמריקנים נהרגו בשני הפיצוצים, 15 נוספים נפצעו.

העיתונאי עלי לטיפי שנמצא בקאבול, תיאר לאתר DW הגרמני: "אנחנו כל הזמן רואים אמבולנסים ומכוניות שמביאים את הפצועים ורואים ילדים פצועים. רק תושבים מקומיים מכוונים את התנועה ודואגים שהפצועים יוכלו להגיע לבית חולים", הוא הוסיף, "אנחנו לא באמת רואים הרבה נוכחות של הטאליבן כרגע".

מחבל של דאעש פוצץ את עצמו בתעלה הסמוכה לגדר שדה התעופה בקאבול שבו ניצבו חיילים אמריקנים. דקות לאחר מכן התפוצצה מכונית תופת בסמוך למלון שבו שוהים כוחות אמריקנים שעסקו בקיפול הציוד לקראת עזיבתם את המדינה.  

בשעה האחרונה ארגון דאעש, לקח אחריות על פיגוע ההתאבדות הכפול, שגרם למותם של לפחות 80 בני אדם, כולל מעל 10 אנשי שירות אמריקאים, עוד כ-200 אנשים נוספים נפצעו. דאעש אף פרסם את תמונת המחבל שביצע את הפיגוע בקאבול, עבד א-רחמן א-לוע'רי, שמו.

המחבל שהתאבד בקאבול.

דובר הטאליבן אמר כי הארגון "מגנה בחריפות את הפצצת האזרחים בשדה התעופה בקאבול", פקיד אחר בטאליבן אמר לטלוויזיה הטורקית, כי "בגלל נוכחותם של כוחות זרים, תקיפות כאלה קורות".

בתוך כך, מטוס ההובלה הצבאי הגרמני האחרון A400M שפינה אזרחים גרמניים ואנשים מקומיים, המריא מקאבול ארבעה ימים לפני המועד האחרון ב-31 באוגוסט. הצבא הגרמני השלים את פעולות האוויריות שלו משדה התעופה בקאבול, כך מסרו גורמי ביטחון לסוכנויות הידיעות רויטרס ו-DPA ביום חמישי.

מוקדם יותר אמר דובר משרד ההגנה הגרמני לאתר DW כי המצב הביטחוני בשדה התעופה בקאבול "הידרדר עוד יותר והאיום בפיגוע הופך להיות יותר ויותר קונקרטי".

הגרמנים פינו מעל 5,100 בני אדם, כולל יותר מ-3,600 אפגנים. לא ברור כמה אזרחים גרמנים עדיין נותרו במדינה. משרד החוץ הגרמני מסר היום כי כ-200 אזרחים גרמנים נמצאים בקאבול, ולא ברור איך הם ייצאו משם.

דאעש אפגניסטן מכונית תופת פיגוע תופת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד