כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"חלש מכדי להתפלל"

ישראלי שומר תורה ומצוות מוחזק במעצר וממתין לגירוש לארץ

גבר ישראלי עצור בבריטניה בשל מגורים לא חוקיים, לאחר שלא הסדיר את שהייתו בבריטניה | "חלש מכדי לדבר או להתפלל בגלל המחסור באוכל כשר"

ישראלי שומר תורה ומצוות מוחזק במעצר וממתין לגירוש לארץ
בית כלא. אילוסטרציה צילום: pixabay

העיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל' מדווח, כי ישראלי בשם אורן סבג, שהגיע לבריטניה בשנת 2005, שוהה במעצר לאחר שלא הסדיר את מעמדו וטוען כי האוכל הגרוע גרם לו לחוש "חלש יותר ושברירי".

בניגוד לעצירים אחרים במתקן מעצר של רשות ההגירה בקולנברוק ליד לונדון, שבו הוא מוחזק, כל הארוחות שלו קטנות עד כדי כך שהן לא מספיקות גם לארוחת ילד, כך לדברי, גארי, עצור וחבר לתא לשעבר של אורן, שביקש להשאיר את שם משפחתו חסוי.

על פי הדיווח, באחד מימי השבוע, סבג קיבל לחם יבש ובמשך שלושה ימים נאלץ לאכול את אותה ארוחה לארוחת בוקר, צהריים וערב. מאחר בניגוד לעצורים אחרים שמקבלים אוכל דיו עד כדי שביעה, לאסירים השומרים על כשרות יש תפריט מוגבל ללא קשר לרמת הרעב שלהם. עוד דווח, כי אורן סבג רעב עד כדי כך שהוא אינו מסוגל אפילו להתפלל.

אורן עומד בפני הרחקה מנהלית מהמדינה. למרות שהתגורר בבריטניה במשך יותר מעשור, על פי הדיווח הוא מעולם לא הסדיר את מעמד ההגירה שלו.

ממשרד הפנים הבריטי נמסר בתגובה לטענותיו של אורן: "אנו חולקים על טענות אלה. משרד הפנים מתייחס בכבוד ובכבוד לכל האנשים במעצר מתקן ההגירה ואנו מתייחסים ברצינות רבה לרווחת האנשים שבטיפולנו".

עוד נמסר, כי "לעצורים במתקן ההגירה ניתנות שלוש ארוחות מזינות, מגוונות ואיכותיות בכל יום בהתאם להנחיות התזונה של משרד הבריאות, העונות על כל הצרכים הדתיים, התזונתיים, התרבותיים והרפואיים. בנוסף, לכל התושבים יש גישה לפירות טריים ומים, ויש חנות במקום לרכישת פריטי מזון וחטיפים נוספים".

בריטניה אזרחות ישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד