כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המטוס יצאו רובו ריק

נוסע זחל דרך צינור ביוב כדי להיכנס לשדה התעופה

לאחר שלוחמי הטאליבן חסמו את הדרך לשדה תעופה, אפגני זחל בתוך צינור ביוב כדי להגיע לטיסתו ואכן הספיק לעשות כן. אל מטוס החילוץ שכולל 345 מושבים ונשכר על ידי איש עסקים, הגיעו רק 50 איש  

נוסע זחל דרך צינור ביוב כדי להיכנס לשדה התעופה
צינור ביוב. אילוסטרציה צילום: Chen Leopold/Flash 90

נוסע שניסה להיכנס לשדה התעופה בקאבול בירת אפגניסטן, לא הצליח בדרך הרגילה, אז זחל דרך צינור ביוב, וכך הגיע לטיסה שלו. "אנחנו לא יכולים לצפות שכולם יזחלו דרך צינור ביוב לטיסה", אמר מנהל הטיסה.

טיסת חילוץ של 345 מושבים שאורגן על ידי פילנתרופ מוושינגטון הבירה, יצאה אתמול עם 50 נוסעים בלבד, מכיוון שנוסעיו המיועדים לא הצליחו לעבור את מחסומי הטאליבן.

המטוס שהוטס לאפגניסטן על ידי ג'ורג' אבי-חביב, מייסד שותף בחברת הפיתוח Sayara International, הכיל רק 50 נוסעים, וזאת על רקע החשש שמחבלי דאעש תכננו פיגוע תופת באמצעות מכונית ממולכדת מחוץ לנמל התעופה בקאבול".

ה'דיילי מייל' דיווח, כי אמריקה, בריטניה ואוסטרליה הורו לאזרחיהן בשעות הבוקר המוקדמות של יום חמישי לעזוב את האזור מחשש להתפוצצות קטלנית. "בשל איומים מחוץ לשדה התעופה של קאבול, אזרחי ארה"ב צריכים להימנע מנסיעות לשדה התעופה ולהימנע מלהגיע לשערי נמל התעופה, אלא אם כן תקבלו הוראה לעשות זאת", כך צייץ משרד החוץ האמריקני בטוויטר ביום רביעי בלילה. "אלה שנמצאים בשערים צריכים לעזוב מיד" נאמר. ואכן אתמול (חמישי) בערבו של יום, התרחשו שני פיגועים מחוץ לשדה התעופה בקאבול, שהובילו לעשרות הרוגים ופצועים.

שלושת המטוסים אותם שכר אבי-חביב, שלחברה שלו יש פרויקטים שונים באפגניסטן, יצאו משם כמעט ריקים.

המטוס שעזב את קאבול ביום שלישי, נחת בשלום באוגנדה. "אחד הנוסעים היה צריך לזחול דרך צינור ביוב כדי להיכנס לשדה התעופה" סיפר אבי-חביב ל'וול סטריט ג'ורנל'. "אנחנו לא יכולים לצפות שכולם יזחלו דרך צינור ביוב", אמר אבי-חביב.

עוד אחת מהטיסות השכורות של אבי-חביב עם 240 מושבים לכיוון אוקראינה, עזבה עם 70 מושבים ריקים לאחר שחיילים אמריקאים לא נתנו לנוסעים לעלות על המטוס. "זה כאוס מוחלט", אמר וורן בינפורד, פרופסור למשפטים באוניברסיטת קולורדו שעבד על מאמצי החילוץ.

גורם אמריקני אמר ל-CNN כי הם מאמינים שדאעש שהוא אויב מושבע של הטאליבן, רצה ליצור מהומה בשדה התעופה, ויש לאמריקאים מודיעין המצביע על כך שדאעש מתכנן לבצע מספר פיגועים נוספים בימים הבאים.

ביוב אפגניסטן שדה תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד