י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפיגועים בקאבול

הנשיא ביידן לדאעש: "נצוד אתכם ונגרום לכם לשלם"

שעות לאחר הפיגועים בקאבול מסר נשיא ארה"ב ביידן נאום לאומה שבו הבטיח כי ארצות הברית תצוד את האחראים שהובילו למותם של 13 אמריקנים

הנשיא ביידן לדאעש: "נצוד אתכם ונגרום לכם לשלם"
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא הלילה (שישי) נאום לאומה שעות לאחר הפיגועים הקטלניים סמוך לנמל התעופה בקאבול בירת אפגניסטן, ובו הבטיח כי ארה"ב תמצא את האחראים שהביאו למותם של 13 אמריקאים ואמר: "נצוד אתכם ונגרום לכם לשלם".

"מי שביצע את הפיגוע הזה, כמו גם כל מי שרוצה לפגוע בארה"ב, דעו זאת. לא נסלח ולא נשכח, נצוד אתכם ונגרום לכם לשלם, אני אגן על האינטרסים שלנו ועל האנשים שלנו", אמר ביידן בהצהרה שמסר בבית הלבן.

לפחות 15 אנשי שירות אמריקאים נוספים נפצעו, ופקיד במשרד הבריאות הציבורי באפגניסטן אמר כי יותר מ-90 אפגנים נהרגו ומעל 140 נפצעו בפיגועים.

עוד אמר ביידן בהצהרתו: "הנה מה שאתם צריכים לדעת, הטרוריסטים של דאעש לא ינצחו, נחלץ את האמריקאים שם, נוציא את בעלי הברית האפגניים שלנו והמשימה שלנו תימשך", הצהיר הנשיא. "אמריקה לא תיבהל, ויש לי את ביטחון עצום באנשי השירות האמיצים שלנו שימשיכו לבצע את המשימה הזו באומץ עם כבוד להציל חיים ולהוציא את האמריקאים והשותפים שלנו ובעלי בריתנו האפגניים מאפגניסטן".

הנשיא ביידן לקח אחריות על מה שאירע לאחרונה באפגניסטן ואמר, "אני נושא באחריות לכל מה שקרה" והוסיף, "מעולם לא סברתי כי עלינו להקריב חיים אמריקאים כדי לנסות להקים ממשלה דמוקרטית באפגניסטן, מדינה שמעולם לא הייתה מדינה אחת מאוחדת".

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס', הנשיא ביידן ביקש מהפנטגון לגבש תכנית תקיפה נגד ארגון דאעש, שלקח אחריות על ביצוע הפיגועים ואף פרסם את שמו ותמונתו של המחבל המתאבד.

דאעש ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד