כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שקד ואשר מתאחדים נגד המסתננים

איילת שקד מ'הבית היהודי' ויעקב אשר מ'יהדות התורה' מאחדים כוחות בוועדה להשבת המסתננים • לפי ההערכות שוהים בישראל 160 אלף שוהים בלתי חוקיים

שקד ואשר מתאחדים נגד המסתננים

מי שחשש מכך שהמפלגות החרדיות יחרימו את 'הבית היהודי', עמד הבוקר על טעותו כאשר בדיון אותו ניהלה ח"כ איילת שקד השתתף גם ח"כ יעקב אשר מ'יהדות התורה'.

המדובר בדיון ראשון בשדולה להשבת המסתננים לארצם. בדיון נכחו ח"כ יריב לוין, ח"כ יעקב אשר, ח"כ שולי מועלם, ח"כ יוני שטבון, ח"כ מוטי יוגב, ח"כ משה פייגלין, ח"כ אבי וורצמן , אמנון בן עמי- מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים, יוסי אדלשטיין- ראש מנהל אכיפה וזרים, נציגי ועד שכונות תל אביב, נציגי המכון לאסטרטגיה ציונית, נציגי ישראל שלי ונציגת המרכז למדיניות הגירה ישראלית.

הדיון התקיים בעקבות אירועי השבוע האחרון; פרסום מסקנות ועדת סופר בעניין הטיפול במסתננים, הדיון הצפוי בבג"צ בעניין חוק ההסתננות, החלטת היועץ המשפטי לממשלה בעניין הפסק נוהל "השבה מרצון" של המסתננים השוהים במשמורת ופגישת ח"כ שקד עם שגריר אריתריאה בישראל.

בדיון נסקרו נתונים על המצב כיום, הן על פי הנציגים המקצועיים והן על פי הח"כים השונים ונציגי השכונות, ובין היתר הועלו הצעות לפעילות.

אבל בלי פוליטיקה אי אפשר: שר הפנים אלי ישי, שהוזמן להשתתף בדיון, בחר שלא להגיע, ושיגר אליו את נציגו, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אמנון בן עמי.

ח"כ אשר גינה את היעדרותם של חברי סיעת יש עתיד ואמר: "אין פה אף נציג ממפלגת 'יש עתיד' או תנועות דומות כי זה לא יעניין אותם. הרי המסתננים מתיישבים במקומות החלשים, לא ברמת אביב".

בוועדה. צילום: שרי רוטצילום: בוועדה. צילום: שרי רוט
בוועדה. צילום: שרי רוט

ח"כ שקד, שניהלה את הדיון, ציינה לטובה את השר אלי ישי, "שעמד לבדו בפרץ מול התקפות אגרסיביות של התקשורת וארגוני השמאל וניסה לעשות כל שביכולתי בשמירה על צביונה היהודי של מדינת ישראל".

בהמשך הציגה את המצב כיום: "המציאות כיום היא לא מציאות שהכרנו בתחילת 2012, כי הפסיק שטף ההסתננות בעקבות בניית הגדר ואכיפת חוק ההסתננות וגם כי המדינה התעשתה והקימה צוות שמטרתו למצוא פתרונות למצב. יש המון צביעות בעולם. לאו"ם יש אינטרסים באתיופיה ואינטרסים אמריקאים, והאו"ם החליט שלאריתריאה לא מחזירים. מדינת ישראל צריכה לקחת אחריות על גורלה גם אם זה כרוך בביקורת".

מר בן עמי נתן סקירה מספרית: כיום שוהים בישראל 160 אלף שוהים בלתי חוקיים (לא כולל פלשתינים). מתוכם 90 אלף איש הם תיירים שאשרתם פגה, 14 אלף עובדים זרים שאשרתם פגה גם היא, והשאר מסתננים. בשנה האחרונה הוחזרו 2000 צפון סודנים. "למרות כל הצעקות שנשמעו ביחס לסכנה הנשקפת לחייהם בעקבות ההחזרה לא ידוע לנו על מקרים כאלו" אמר מר בן עמי.

ח"כ פייגלין תהה מהי העילה המשפטית שבגינה נאסר לשלוח את המסתננים מחוץ לארץ, ובתשובה נענה על ידי ח"כ יריב לוין "כי הם אינם תושבי גוש קטיף".

"רה"מ אמר פעם שיש שישנם שני איומים אסטרטגיים על מדינת ישראל: האיום האיראני והזרים בישראל. קרוב לעשור לא הייתה שליטה על המספרים של המסתננים שהגיעו הנה. והיום לא יודעים כמה זרים יש בישראל בדיוק. הם לא ממופים ואין תמונה מדויקת. יש התבוללויות ויש מעורבויות ויש דברים נוספים, וזה איום אסטרטגי לשכונות כמו שפירא ודרום תל אביב או ערים כמו ערד", אמר ח"כ יוגב.
איילת שקד יעקב אשר הבית היהודי מסתננים זרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד