ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

לראשונה: מעמד דף היומי באולמי סאטמר

לראשונה נערך מעמד סיום מסכת שנלמד במסגרת דף היומי, באולמות השייכים לחסידות סאטמר בוויליאמסבורג • את המעמד ארגן הוועד להפצת 'דף היומי' שעל ידי אגודת ישראל

סיום מסכת. צילום: יעקב נחומי
סיום מסכת. צילום: יעקב נחומי

היסטוריה בסאטמר: בתוך מעוז החסידות, התקיים במוצאי השבת האחרונה סיום מסכת שבת שנלמדה במסגרת לימוד הדף היומי.

בחצר סאטמר, נמנעים כידוע מלימוד הדף היומי על פי המתכונת שהתווה המהר"ם שפירא מלובלין זצ"ל, בגין העובדה כי המהר"ם נמנה על חברי הכנסייה הגדולה של אגודת ישראל.

אולם במוצ"ש האחרון התקיים באולמי 'אימפריאל' המפוארים בויליאמסבורג השייכים לחסידות סאטמר, סיום לרגל גמר הלימוד של מסכת שבת, בהשתתפות ציבור גדול ורבני העיר. את המעמד ארגן הוועד להפצת 'דף היומי' שעל ידי אגודת ישראל, עם קהילות בוויליאמסבורג.

במעמד נטלו חלק הרה"ג רבי יצחק רבינוביץ ר"מ בישיבת אור ישראל ודומ"ץ חסידי באיאן בויליאמסבורג, שנשא דברי פתיחה.

את הסיום עצמו ערך הגאון רבי אפרים פישל הרשקוביץ, דיין קהילת צאנז קלויזנבורג. כנואם הכבוד שימש הרה"ג רבי משה טוביה ליעף רב קהל אגודת ישראל בית בנימין בפלטבוש. התחלת מסכת עירובין נערכה על ידי הרה"ג רבי יעקב זיידה דומ"ץ קהילת צמח צדיק ויזניץ בויליאמסבורג. דברי ברכה הביא למעמד, יו"ר הוועד להפצת הדף היומי, הרב גדליה ויינברגר. את המעמד הנחה, הרה"ג רבי אברהם דוד נוסנצוויג, ר"מ ישיבת צאנז קלויזנבורג ומגיד שיעור בדף היומי.

בסאטמר לא רואים סתירה בין האידאל המוצהר שלה, כנגד ההצטרפות ללימוד הדף היומי, לבין אירוח המעמד האגודאי באולם. "אנחנו לא בודקים בציציות המזמינים, כשמדובר באירוע תורני מובהק", אומרים מנהלי המוסדות בויליאמסבורג.
וויליאמסבורג סאטמר דף היומי חסידים ניו-יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד