י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תימשך עשרים דקות

לאחר הדחייה והמבוכה: אחר הצהריים פגישת בנט - ביידן

אחרי המבוכה אמש בביטול הפגישה: היום ייפגש ראש הממשלה נפתלי בנט עם הנשיא ג'ו ביידן בבית הלבן. הנשיא ובנט שוחחו הלילה וסוכם כי ייפגשו היום לפני כניסת השבת. הפגישה תיערך עשרים דקות בלבד

לאחר הדחייה והמבוכה: אחר הצהריים פגישת בנט - ביידן
נפתלי בנט/ג'ו ביידן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/הבית הלבן

לאחר המבוכה אתמול עם ביטול הפגישה של ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, היום (שישי) צפוי ראש הממשלה להיפגש עם הנשיא סמוך לכניסת השבת.

בנט המריא לארה"ב והותקף על כך שעוזב את הארץ על רקע המצב הביטחוני בגבול הדרומי לצד הזינוק בתחלואה שחצה את מספר 10,000 חולים ביום, אך בנט התעקש לנסוע למרות הכול.

אתמול, דקות לפני שהגיע לבית הלבן, אירע פיגוע קשה באפגינסטן בו נהרגו כ 12 חיילים אמריקאיים, מה שאילץ את נשיא המעצמה הגדולה להישאר בחדר המבצעים ולדחות את הפגישה עם ראש הממשלה.

ביטול הפגישה גרם למבוכה, כאשר חלק מהמשלחת הישראלית כבר היו בבית הלבן ונאלצו לשוב חזרה למלון, כך גם ראש הממשלה שתכנן לשוב לישראל קודם השבת נאלץ לדחות את טיסתו לאחר השבת.

לאחר שעות ארוכות הודיעו בבית הלבן לפנות בוקר כי פגישת בנט עם הנשיא ביידן תתקיים היום, בשעה 17:30 שעון ישראל (10:30 שעון ארה"ב), כך שבנט יצא מהבית הלבן סמוך לכניסת השבת בישראל.

במהלך הלילה שוחח ראש הממשלה עם הנשיא ג'ו ביידן בשיחה טלפונית, על פי לשכת ראש הממשלה, "הנשיא ביידן הודה לראש הממשלה על שגילה הבנה כלפי השינוי במועד פגישתם נוכח האירועים באפגניסטן".

בלשכת ראש הממשלה עדכנו כי נשיא ארה"ב, ביידן הוסיף ואמר לבנט בשיחה "כי הוא מצפה לפגישתו עם ראש הממשלה שתיערך מחר", כך נמסר.

ראש הממשלה בנט הודה לנשיא ביידן ומסר בשם ממשלת ישראל ובשם אזרחי ישראל, את תנחומיו העמוקים בעקבות האירועים באפגניסטן וציין, כי ישראל משתתפת בצערה של ארה"ב. "אנו עומדים לצדכם בשעה קשה זו כפי שארה"ב עומדת לצד ישראל לאורך השנים", אמר רה"מ בנט לנשיא.

לפי לו"ז הבית הלבן הלבן להיום הפגישה בין השניים תתקיים במשך עשרות דקות בלבד. 

נפתלי בנט ג'ו ביידן הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד