כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"היה מודיעין ברור"

הפיצוץ בשדה התעופה: 28 טאליבנים נהרגו

פקיד טאליבן אמר לתקשורת באפגניסטן, כי מספר ההרוגים האפגנים הגיע לכמעט 90 מתוכם 28 חברי טאליבאן. הצבא האמריקני מסר כי 13 מאנשיו נהרגו בפיצוץ

הפיצוץ בשדה התעופה: 28 טאליבנים נהרגו
פינוי לילי בקאבול צילום: משרד ההגנה האמריקאי

לפחות 28 חברי טאליבאן נמנים עם ההרוגים בסדרת הפיצוצים שאירעו אתמול יום חמישי מחוץ לשדה התעופה בקבול שבאפגניסטן, כך מסר גורם בטליבאן לסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

"איבדנו יותר אנשים מהאמריקאים", אמר הפקיד, שסירב להזדהות. לדבריו, אין סיבה להאריך את המועד האחרון של 31 באוגוסט לעזיבת כוחות זרים את המדינה.

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון הודיע ​​ביום שישי כי ארצו כבר סיימה את פעולות הפינוי שלה באפגניסטן. "המדינה הוציאה את כוחותיה מחוץ לקאבול רגע לפני ההפצצות ביום חמישי, לאחר שקיבלה מודיעין ברור מאוד על מתקפה מתקרבת" אמר ראש הממשלה.

בנוסף אמר שכוחות אמריקאים ובריטים סייעו לאוסטרליה במשך תשעה ימים לפנות כ-4,100 בני אדם, כולל 3,200 אוסטרלים ואזרחים אפגנים עם אשרות אוסטרליות.

שרת החוץ של נורבגיה, אינה אריקסן סוארייד, הודיעה כי ארצה לא תוכל יותר לסייע בפינוי אזרחים שנותרו מבירת אפגניסטן. בתוך התוהו ובוהו, ארה"ב פינתה ביום חמישי, 7,500 בני אדם מאפגניסטן, ארה"ב הודיעה כי יותר מ-100 אלף איש פונו מאז ה-14 באוגוסט, ערב חזרת הטליבאן לשלטון.

טאליבן אפגניסטן חייל אמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד