י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"זמן יקר מאוד"

מהמרכז ועד חיפה: בבתי החולים העמוסים אין עדיין אף מכונת לב ריאה

כשהגל הרביעי של הקורונה לא מגלה סימני היחלשות משמעותית, ובבתי החולים הממוקמים בין אזור המרכז לחיפה, אין עדיין מענה לחולי קורונה במצב קריטי. הסיבה: בכל המרחב לא קיימת אפילו מכונת אקמו (לב ריאה) אחת, המיועדת למי שסובלים מסיבוכים משמעותיים בריאות

מהמרכז ועד חיפה: בבתי החולים העמוסים אין עדיין אף מכונת לב ריאה
אילוסטרציה צילום: unsplash

שנה וחצי לאחר התפרצות המגפה, כשהגל הרביעי לא מגלה סימני היחלשות משמעותית, ובבתי החולים הממוקמים בין אזור המרכז לחיפה, אין עדיין מענה לחולי קורונה במצב קריטי. הסיבה: בכל המרחב לא קיימת אפילו מכונת אקמו (לב ריאה) אחת, המיועדת למי שסובלים מסיבוכים משמעותיים בריאות.

על אף בקשות של בית החולים הלל יפה בחדרה, שמחלקות הקורונה שלו מתמודדות כעת עם 180 אחוזי תפוסה, משרד הבריאות לא מאשר להעביר אליו את המכשירים מצילי החיים. במוסד, המשרת את מאות אלפי תושבי חדרה, פרדס חנה, ג'סר א-זרקא, המשולש ויישובי האזור, התחייבו אמנם לעמוד בכל התנאים להפעלת מכונות האקמו, אך במשרד נותרו בסירובם. מאחר שגם בבית החולים לניאדו בנתניה ומאיר בכפר־סבא אין מכשירי אקמו, התוצאה היא, כאמור, שמתל אביב ועד חיפה אין מכשירים זמינים. כך מדווח הבוקר אדיר ינקו ב'ידיעות אחרונות'.

"עוד לפני הקורונה ביקשנו ממשרד הבריאות אישור להפעלת מכשירי אקמו, המסייעים במצבי פגיעה חריפה בריאות או בלב", אומר ד"ר דודקביץ, מנהל בית החולים הלל יפה בחדרה, "בהתחלה משרד הבריאות דרש מאיתנו להכשיר את הצוותים, למרות שלחלקם היה ניסיון. קיבלנו את זה והכשרנו את הצוותים. לאחר מכן ביקשו מאיתנו מעטפת תומכת של טכנאים וגם בזה טיפלנו. לאחר מכן שאלו אם נוכל לעמוד בזה מבחינת כוח האדם והשבנו שכן, נוצר אצלנו צורך דחוף לטיפול באקמו, בגלל העומס העצום במחלקות הקורונה, נאלצנו להעביר חולים כאלה לבתי חולים מרוחקים, הליך ארוך המצריך תיאום סבוך ומורכב. ההעברה עלולה לפעמים לקחת יותר מיום, זמן יקר מאוד במקרים רבים. אם הכלי הזה היה בידינו היינו משתמשים בו כבר בשלב הראשון", אמר דודקביץ.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "אישור להפעלת מכשיר אקמו ניתן בהתאם להחלטת ועדה בראשות מומחים בנושא, שכן כדי שהתועלת בהפעלתו תעלה על הסכנה הכרוכה בכך, נדרשת מיומנות רבה ומספר רב של אנשי צוות בתחום. בשלב זה בית החולים הלל יפה אינו עומד בתנאי הסף הללו. ככל שיפתח את היכולת והמיומנות בעתיד, בקשתו תישקל".

משרד הבריאות בתי חולים מכשיר אקמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד