ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אין עם מי לדבר"

היועץ הקרוב של בנט: "אני מאוכזב ממנו"

קובי אלירז, מי שהיה יועצו הקרוב של בנט בכל הנוגע להשתלטות הפלסטינית על שטחי C כשר ביטחון - מבקר בחריפות את ראש הממשלה, ומביע את אכזבתו ממנו | הוא מספר שניסה לדבר איתו לאחר כניסתו לתפקיד: "אין עם מי לדבר"

היועץ הקרוב של בנט: "אני מאוכזב ממנו"
קובי אלירז צילום: Hillel Maeir/Flash90

כמה חודשים לאחר השבעת הממשלה, היום (שישי) אחד מהיועצים הקרובים לשעבר של ראש הממשלה הנוכחי נפתלי בנט מבקר אותו בחריפות, ומשתף את אכזבתו ממנו.

קובי אלירז, שהיה יועצו לענייני ההשתלטות הפלסטינית בשטחי C של בנט כשהיה שר ביטחון, מאוכזב מאוד מראש הממשלה, בעיקר בשל כך שהוא לא מטפל בסוגיה של ההשתלטות. אלירז תוהה מדוע האחרון נכנס לתפקיד לשכת רה"מ, אם הוא לא מטפל בדברים שנתניהו גם הוא לא טיפל אלא עושה בדיוק כמוהו.

"אני מאוכזב מאוד מנפתלי", אומר בראיון לעיתונאי קלמן ליבסקינד. "כשהוא נכנס ללשכת ראש הממשלה, אמרתי: 'יופי, עכשיו הוא יטפל בזה'. התאכזבתי לראות שזה אפילו לא עלה במו"מ הקואליציוני של 'ימינה'"

"היחיד שהעלה את זה היה זאב אלקין. האירוע הזה הוא האירוע המדיני ביטחוני הדרמטי ביותר שיש לנו, הוא הרבה יותר חשוב מעוד כמה יחידות דיור שייבנו, ואף אחד לא מזהה את זה", הוסיף.

אלירז מפרט על ההשתלטות בשטחי C: "הפלסטינים עוסקים באופן מאורגן בבנייה רחבת היקף שמטרתה יצירת רצפים טריטוריאליים מיושבים בין אזורים בשליטת הרשות הפלסטינית, חנק ההתיישבות היהודית ומניעת התרחבותה".

"אם המצב יימשך, נתעורר בוקר אחד ונגלה שהפסדנו את השטח. זה נחמד שיש לנו את גבעת זאב ואת אלקנה. אבל כשנישאר איתן, איבדנו את יכולת השליטה שלנו בשטח", טען.

"נפתלי בנט", הפנה שאלה לראש הממשלה: "החלפת את נתניהו והיית מוכן לעשות בשביל זה לא מעט פליק-פלאקים. אבל בסוף, אם אתה ממשיך לטפל רק בדירוג האשראי של ישראל, ובבעיה האיראנית ובקורונה, אז איפה היתרון שלך על נתניהו?".

"הרי גם נתניהו לא היה רע בתחומים האלה. אם הכל ממשיך כמו שהיה, ואתה כבול לממשלה שלא נותנת לך לעשות כלום, אז מה שווה כל זה? הלכת למהלך הזה כדי להיות ראש ממשלה וזהו? ניסיתי לדבר איתו אחרי שנכנס ללשכת ראש הממשלה. אין עם מי לדבר", סיפר לסיום.

נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד