י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פינוי מהיר מידי

מחדל בריטי: פרטי הסייענים הגיעו לידי הטליבאן

בריטניה חילצה מספר משפחות סייענים אפגניות לאחר שפרטיהן נותרו בשגרירות בקאבול ונפלו לידי הטאליבן | לפי בדיקת ה'טיימס' גורלם של שני מתורגמנים שסייעו לשגרירות - נותר עלום

מחדל בריטי: פרטי הסייענים הגיעו לידי הטליבאן
אנשי הטאליבן באפגניסטן צילום: דוברות הטאליבן

עובדי משרד החוץ הבריטי השאירו מסמכים עם פרטים אישיים של אפגנים שעבדו עבורם, פזורים בשטח במתחם השגרירות בקאבול, כך דיווח 'הטיימס' הבריטי.

בריטניה הצילה שלוש משפחות אפגניות שפרטיהן נשכחו במסמכים שהשאירו אחריהם צוותי השגרירות בקאבול ונתפסו על ידי הטליבאן, כך נמסר ממשרד החוץ הבריטי.

בריטניה תפתח בבדיקה איך מסמכים מזהים של אפגנים נמצאו על ידי עיתונאים כאשר לוחמי הטליבאן סיירו בשגרירות. "הצלחנו כעת להביא את שלוש המשפחות הללו למקום מבטחים", אמר דובר משרד החוץ לסוכנות הידיעות 'רויטרס', "השגרירות שלנו פונתה במהירות כשהמצב בקאבול הידרדר, נעשה כל מאמץ להשמיד חומר רגיש".

ה'טיימס' דיווח כי הבריטים הופתעו מהמהירות בה נפלה קאבול, וצוות השגרירות החל בפינוי זריז של השגרירות, שכללו השמדת כל הנתונים העלולים לפגוע בצוות האפגני, אך חלק מהמסמכים שכללו שמות, כתובות ופרטי התקשרות, כמו גם קורות חיים וכתובות של מועמדים למשרות כמתורגמנים, הגיעו לידי הטאליבן, ה'טיימס' פנה למספרי הטלפון שהיו רשומים במסמכים הנטושים, וגילה כי חלק מהם חולצו לבריטניה בימים האחרונים.

אך לצד אלו שנמלטו, גורלם של לפחות שני מועמדים לתפקיד מתורגמנים נותר עלום, כך על פי העיתון.

טליבאן בריטניה אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד