י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפיגועים שינו את התוכניות

משימת הפינוי של בריטניה באפגניסטן תסתיים 'בתוך שעות'

משימת הפינוי של בריטניה באפגניסטן תסתיים 'בתוך שעות' ו-1,000 האנשים שכבר נמצאים בשדה התעופה יהיו האחרונים שיוטסו החוצה. המאמץ יתמקד כעת בפינוי אזרחי בריטניה ואחרים שכבר קיבל אישור לעזוב וכבר נמצאים בשדה התעופה

משימת הפינוי של בריטניה באפגניסטן תסתיים 'בתוך שעות'
‏‏אזרחים אפגנים בשדה התעופה בקאבול צילום: צילום מסך

ברקע הפיגועים בקאבול, שר ההגנה הבריטי בן וואלאס אמר כי הכוחות הבריטיים ינסו למצוא כמה שיותר אנשים שהם מחפשים כדי לפנות אותם, אך הודה כי לא כולם יספיקו לצאת.

שר ההגנה בן וואלאס אמר: "נבדוק את האנשים, את 1,000 האנשים שנמצאים בשדה התעופה כעת ונחפש דרך להוציא כמה שיותר אנשים, אך אנחנו נמצאים בישורת האחרונה, וכעת יש לנו עניין של שעות. "בצער עמוק, לא כולם יצליחו להיחלץ במהלך התהליך הזה", הוסיף בהצהרה.

טיסות פינוי אחרונות ימריאו ביום שישי משדה התעופה בקאבול, אך וואלאס אמר כי ההערכה היא כי כ-1,100 אפגנים שיכולים להיות זכאים לאישור הגירה, יישארו מאחור על ידי בריטניה.

עד כה פינתה בריטניה יותר מ-13,700 אזרחים בריטים ואפגנים, שר ההגנה הזהיר כי האיום בהתקפות נוספות סביב שדה התעופה בקבול יגדל ככל שהכוחות המערביים יתקרבו לעזוב את המדינה עד לתאריך ה-31 באוגוסט. ארגון דאעש הג'יהאדיסטי, לקח אמש אחריות על הפיגוע הכפול, לפחות 95 אפגנים, כולל 13 חיילים אמריקאים נהרגו, ויותר מ-150 נפצעו. גורם רשמי, שדיבר בעילום שם לתקשורת האמריקאית, אמר, כי לפי איך זה נראה, היו יותר הרוגים, אך אין רישום מסודר של המתים והפצועים.

בריטניה אפגניסטן טליבאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד