י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הכאוס בשדה התעופה

קידוש השם: הרב החסידי דאג לחילוץ ילדים אפגנים

דרמה גדולה התרחשה ביום חמישי האחרון, ארבעה ילדים אפגנים נעלמו בשדה התעופה בקאבול תחת הכאוס שנוצר בעקבות הפיגועים בהם נהרגו מעל 100 איש | מי שנחלץ לעזרת אימם של הילדים היה עסקן חסידי מניו יורק, אשר דאג להביאם לחוף מבטחים | 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

קידוש השם: הרב החסידי דאג לחילוץ ילדים אפגנים
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: צבא ארה"ב

דרמה גדולה התרחשה ביום חמישי האחרון בזמן הכאוס הגדול שהשתרר בשדה התעופה בקאבול בזמן שהתרחשו הפיגועים בהם נהרגו מעל 100 אנשים כולל חיילים אמריקאים. הרב משה מורגרטן חסיד סקווירא מארגון 'צדק' ואחד העסקנים הגדולים בארה"ב, פעל למצוא ארבעה ילדים אפגנים שנעלמו רגע לפני שעלו על מטוס שימלט אותם מאפגניסטן.

בעבר, הרב מורגרטן היה הרוח החיה מאחורי החוק שהביא לשחרור מהכלא של יהודים חרדים רבים שנשפטו לשנים רבות בשל עברות צווארון לבן. ביום חמישי האחרון הרב מורגרטן היה זה שהצליח בתושייה גדולה להפעיל את 'האנשים שלו' בקאבול יחד עם איש העסקים הישראלי האמריקאי מוטי כהנא, שעוסק בחילוץ אנשים ממקומות מסוכנים בעולם.

הרב מורגרטן עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ

הרב מורגרטן "הפך את שדה התעופה" והצליח למצוא ארבעה ילדים לאימא אפגנית שכבר נמלטה לארה"ב, הילדים היו בדרכם לארה"ב, אך נאבדו בתוך כל הכאוס הגדול בשדה התעופה בקאבול בגלל הפיגועים, לאחר מאמץ אדיר של כהנא ואנשיו בהדרכת הרב מורגרטן, הם מצאו אותם והביאו את הילדים עד סמוך למטוס משם הוטסו לקטאר. כשבהמשך הם יגיעו מקטאר לארה"ב שם יתאחדו עם אימם.

הרב משה מורגרטן אמר ל'בחדרי חרדים' על הדרמה: "אני מודה להשם שנתן לי את ההזדמנות הזאת לעזור לילדים, אני מודה לממשל האמריקאי ולבית הלבן, הם עבדו צמוד איתנו, כיהודים אני חושב שאנחנו צריכים להיות אור לגויים ולתת סיוע לאנשים שנמצאים בצרות ולהציל חיים". עוד אמר הרב מורגרטן כי הוא רוצה להודות לאיש העסקים מוטי כהנא שעובד בשביל ארגון 'צדק', והיה האיש עם הקשרים הנכונים וארגן ופעל רבות לחילוץ ההרואי.

אפגניסטאן משה מורגרטן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד