י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מי יגש בבעלזא, והיכן יתפללו בצאנז

החידושים בחצרות הקודש לקראת הסליחות

לקראת אמירת הסליחות הראשונות הלילה, בחצרות הגדולות נערכים לאמירת הסליחות בהשתתפות אלפי חסידים. מה השינויים בבעלזא? היכן יאמרו חסידי ויז'ניץ בארץ? והיכן יתפללו בצאנז? 

החידושים בחצרות הקודש לקראת הסליחות
א' דסליחות בחצר חסידות בעלזא צילום: שוקי לרר

מנהג אשכנז החל מהלילה לומר את הסליחות הראשונות, כך גם בחצרות החסידים יתכנסו אלפי חסידים בראשות האדמו"רים לומר את הסליחות הראשונות לאחר שהחסידים קיבלו את החיסון השלישי כנגד הקורונה. 

חידוש השנה נרשם בחצר הקודש בעלזא: בימי הסליחות ייגשו לפני העמוד באמירת הסליחות בביהמ"ד הגדול בירושלים נכדי האדמו"ר במקום בעלי התפילה הקבועים שהיו ניגשים לאמירת הסליחות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מלבד היום הראשון אז הרבי ניגש לבד לעמוד כפי שנהגו אדמו"רי בית בעלזא.

בחצר חסידות ויז'ניץ הרבי יאמר את הסליחות הראשונות לראשונה עם אלפי החסידים בארה"ב, הרבי שיצא בשבוע האחרון שוהה השבת במלון ראלי בקאנטרי עם כלל חסידי ויז'ניץ והלילה בשעה 1:00 שעון ניו יורק יאמר שם את הסליחות עם החסידים. פה בארץ יאמרו החסידים את הסליחות כל אחד בבית המדרש של ויז'ניץ הסמוך לביתו.

בחצר חסידות צאנז הודיעו לחסידים ביום שישי כי מעמד הסליחות והדרשה של הרבי לפנות בוקר ביום ראשון ייערך ברחבה בקריה בנתניה תחת כיפת השמים, ככל הנראה בגלל התחלואה והרצון לומר את הסליחות בשטח פתוח.

בחצר חסידות קרלין דיבר הרבי בכאב בשבת ואמר שזה ספק מאוד גדול אם החסידים יהיו ביחד השנה בראש השנה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחסידות יחליטו השבוע האם לסגור את בנייני האומה בירושלים לשהייה בראש השנה. בנוסף הרבי אמר שצריכים ללכת עם מסכות באופן קבוע וזה לא המלצה כלל וכלל. 

 

סליחות סליחות בבעלזא סליחות ראשונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד