י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תפילות והתקהלויות

ההגבלות בחגי תשרי: שקד והפרויקטור בהתבטאויות מנוגדות

שרת הפנים אמרה כי לא יוטלו סגר או הגבלות חדשות בראש השנה. מנגד, פרויקטור הקורונה סלמן זרקא אמר: "נראה שבחגי תשרי אנחנו נבקש לחגוג תחת הגבלת ההתקהלות - 50 בני אדם בשטח סגור ו-100 בחוץ". הבעיה: התנגדות בעולם התרבות להגבלות על אירועים שייערכו בחגים

ההגבלות בחגי תשרי: שקד והפרויקטור בהתבטאויות מנוגדות
סיכום ראש השנה בחצרות הקודש תשפ"א צילום: באדיבות המצלם

שרת הפנים איילת שקד אמרה הערב (מוצאי שבת) כי לא יוטל סגר בראש השנה הקרוב. שקד אמרה זאת בראיון ל'חדשות 13' על רקע ההתמודדות נגד התפרצות נגיף הקורונה בישראל.

שרת הפנים שקד אמרה גם כי הממשלה לא צפויה להטיל הגבלות קורונה חדשות, מעבר לאלו הקיימות כיום.

לעומת זאת, פרויקטור הקורונה סלמן זרקא, שהתראיין הערב, גם הוא, ב'חדשות 13'  אמר: "נראה שבחגי תשרי אנחנו נבקש לחגוג תחת הגבלת ההתקהלות - 50 בני אדם בשטח סגור ו-100 בחוץ".

דווח גם כי במשרד הבריאות מודאגים מתפילות המוניות בבתי כנסת והיו מעוניינים לעודד תפילות בחוץ. שרת הפנים איילת שקד אף פנתה בעניין זה לראשי רשויות מקומיות.

על פי הדיווח, לקראת החגים, ובמטרה לבלום את העלייה בתחלואה, היו רוצים במשרד להגביל את מספר הנכנסים לתוך חללי התפילה, גם אם כולם מחוסנים או בעלי תו ירוק.

הבעיה היא, שקיימת התנגדות בעולם התרבות להגבלות בחגים, ולכן הן ככל הנראה לא יאושרו השבוע בקבינט הקורונה. כפועל יוצא מכך, ספק אם ניתן יהיה להגביל גם את בתי הכנסת. הפתרון יהיה ככל הנראה תפילות בחוץ.

קורונה סגר חגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד