י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תלמידים של הגאב"ד

אחרי שנים רבות: דיינים חדשים מונו בעדה החרדית

תלמידי ומקורבי הגאב"ד התמנו לשמש כחברי הבד"ץ: אחרי שנים רבות יצאו לפועל שורת מינויים בבית הדין של 'העדה החרדית' הגר"ש ברנדסדרופר, הגרש"י שלזינגר והגרש"י הירש מונו לשמש כחברי הבד"ץ. כל הפרטים בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'

אחרי שנים רבות: דיינים חדשים מונו בעדה החרדית
חברי הבד"ץ החדשים עם הגאב"ד צילום: רפאל שוורץ

בליל שישי האחרון הוכתרו חברים חדשים בבד"ץ 'העדה החרדית', לאחר שנים רבות בהן לא מונו דיינים חדשים, אלא רק מוצי"ם, מעמד שנחשב לפחות חשוב בעדה החרדית, מלבד הדיינים שיושבים בהרכבים עם הגאב"ד והראב"ד והרכבים נוספים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע שהמינויים יצאו לדרך לאחר שלאחרונה כמה מהדיינים נחלשו וכמה מהם כבר מתקשים להגיע בפועל לבית הדין לכל מושב בית דין, ובשל כך החליטו בעדה החרדית לקדם מינויים ולמנות שלשה מוצי"ם לשמש כחברי בד"ץ, ובכך לחזק את כוחו של בית הדין. 

המינויים החדשים הם: הגאון רבי שמואל ברנדסדורפר שעד עכשיו שימש כדומ"ץ העדה החרדית בבית שמש, וכן משמש כיו"ר ועד השחיטה, הגר"ש הוא בנו בכורו של הגאון רבי מאיר ברנדסדרופר זצ"ל בעל הקנה בשם שגם הוא שימש כחבר בד"ץ, ונודע כפוסק מפורסם בעולם. הגר"ש נמנה בין הרבנים של קהל תולדות אברהם יצחק בארץ, ונחשב למקורב לגאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס שעולה למעונו להתייעץ בעניין השחיטה אשר הוא עומד בראשה. הגר"ש גם עומד בראשות כמה מהכוללים של הגאב"ד בעיר בית שמש ומשמש גם כרב בית המדרש של חסידי ברסלב.

המינוי השני הוא הגאון רבי שמעון יצחק שלזינגר שגם הוא שימש עד עכשיו כמו"צ העדה החרדית, וכרבה של קהילת 'אנשי ירושלים', קהילה של קרוב למאתיים משפחות של בני היישוב הישן, בשנים האחרונות אף פתח בית מדרש לקהילה הנמצא ברח' מוסאיוף בירושלים.

הגרש"י מפורסם מאוד ברחבי ארה"ב, אחרי שכבר נסע הרבה בשנים האחרונות בשליחות רבו הגאב"ד הרב ויס, עבור כמה שליחויות לפעול למען מוסדות התורה בארה"ק, הגרש"י נמנה בין התלמידים הכי קרובים לרבו הגאב"ד. מיום הגעתו של הגאב"ד לארץ ועד היום הזה, הוא יושב ליד הרב בסעודת רעווא דרעווין בבית מדרשו וכן בכל מעמדי הקהילה, הגאב"ד אף חיבבו מאוד ובכל פעם שאין בכוחו לדרוש בכינוסי עצרות או בשיעוריו הקבועים בביתו, וכן בסעודת רעווא דרעווין, הוא מכבד את הגאון רבי שמעון יצחק לדבר במקומו.

כך גם לגבי הסכמות לספרים, כידוע שהגאב"ד אינו נותן הסכמות לבד מאחר ושאין ביכולתו לעבור על הספר מחמת קוצר הזמן, ומי שרוצה לקבל הסכמה, שולח לתלמידו הגרש"י לעבור על הספר, ואחר שמקבל ממנו מכתב המאשר את הספר, נותן הסכמה למחבר.

המינוי השלישי הוא הגאון רבי שלמה יהודה הירש שגם הוא שימש כמו"ץ עד עכשיו, וכן משמש כדומ"ץ קהל יטב לב סאטמר בירושלים וכן חיבר הרבה ספרים בהלכה, הגרש"י גם משמש כרב של וועד השחיטה בעדה החרדית. 

בעדה החרדית מקווים שמינויים אלו יחזקו את כוחו של הבד"ץ כפי שהיה לפני כמה שנים, ובפרט אחרי שהגיעו להסכמות בין כל הצדדים ששמחים ומסכימים למנויים אלו.  

בסעודת הילולא לרגל היארצייט של הגאון רבי משה אריה פריינד זצ"ל ששימש כגאב"ד העדה החרדית, ההילולא התקיימה בבית המדרש אהל רחל דחסידי סאטמר ברח' יואל בירושלים, ולצידו ישבו שני חברי הבד"ץ הגאון רבי שמעון יצחק שלזינגר מצד אחד, והגאון רבי שלמה יהודה הירש מצד השני, הגאב"ד שתה לחיים לרגל ההילולא, ולעיני מאות המשתתפים איחל להם ברכת 'מזל טוב' על המינויים החדשים.

העדה החרדית הרב יצחק טוביה וייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד