ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הרב לא אישר

שבת בעלטה: חולים, תינוקות ויולדות סבלו מהתנהלות שערורייתית

סבל מתמשך שהגיע השבת לשיא: מאות תושבי מודיעין עילית נתקעו במהלך כל השבת ללא חשמל, ביניהם יולדות, תינוקות וחולי קורונה. הרב אפרים רוטשילד מנע את כניסת העובדים שהיו בדרך לסדר את התקלה. התושבים זועמים על חברת החשמל: "זו לא פעם ראשונה. מדובר בתקלות סדרתיות. עברה מעל שעה מאז הפנייה הראשונה, עד שהחברה נענתה לפנייתנו ושלחה עזרה"

שבת בעלטה: חולים, תינוקות ויולדות סבלו מהתנהלות שערורייתית
מודיעין עילית צילום: Yossi Aloni/FLASH90

מאות תושבי רחוב רבי עקיבא בעיר מודיעין עילית נאלצו לחגוג את השבת האחרונה בלי חשמל, כאשר ביניהם חולי קורונה, יולדות, נשים בהיריון ותינוקות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביום שישי האחרון, סמוך לשעה 18:00, התחילה הפסקת החשמל, אך למרות פניות מיידיות לחברת החשמל - התקלה לא סודרה מבעוד מועד.

אחד התושבים מספר ל'בחדרי חרדים' כי דקות ספורות לפני השקיעה, נזכרה חברת החשמל להיענות לפניות וביקשה לשלוח צוות שיחזיר את החשמל, אך אז כבר היה מדי מאוחר ואחד מרבני העיר, הרב אפרים רוטשילד, לא אישר את כניסתם של עובדי חברת החשמל לעיר.

הצוות נתקע בכניסה לעיר במהלך ליל שבת לזמן ממושך, העניין נודע להרב רוטשילד, אך לטענת התושבים, הוא המשיך בסירובו ואפילו לא טרח להגיע לשכונה לבדוק את המצב.

"עשרות משפחות ברוכות ילדים שהו במשך למעלה מ-24 שעות בלי מזגן ובלי תאורה, כאשר גם התאורה ברחוב נפלה. עלטה מוחלטת שררה באזור. יולדות שחזרו רק השבוע מבית החולים נאלצו לסבול, תינוקות צרחו מפחד, חולים זעקו לעזרה - אך לחברת החשמל ולהרב רוטשילד זה כנראה פחות עניין", מתבטא בכאב תושב נוסף בעיר.

במודיעין עילית קיים מזה זמן רב, זעם גדול על חברת החשמל. לטענת התושבים, "העיסוק העיקרי בקבוצות הוואטסאפ של תושבי העיר, הוא הפסקות חשמל. זה קורה מדי כמה שבועות, כשפתאום, למשל שעתיים-שלוש, מספר רחובות נכנסים לעלטה, המזגנים לא עובדים וילדים נתקעים במעליות".

"הילדים שלי מפחדים להשתמש במעליות", אומר ל'בחדרי חרדים' הורה למשפחה ברוכת ילדים. "אנחנו מרגישים שמתנהגים אלינו כתושבי רצועת עזה, לא פחות. התנהלות שערורייתית של חברת החשמל. בצפון תל אביב זה לא היה קורה".

"אבל מה שקרה השבת, שבר את גב הגמל; לא עוד הפסקת חשמל של שעתיים באמצע השבוע - אלא זלזול במאות אנשים, זקנים, נשים וטף שחגגו את השבת כמו עניים באיזה כפר, איפשהו בצפון אפגניסטן. לא נעבור על זה בשתיקה", הוא מוסיף בכאב ובזעם.

תושבי מודיעין עילית גם שיתפו את הגולשים ברשתות החברתיות על החוויה הקשה שעברו במהלך השבת.

הסופר ואיש התקשורת יצחק פלדמן, תושב מודיעין עילית, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "המשפחה שלי יחד עם עוד עשרות משפחות (מאות ילדים) שהו השבת ללא חשמל, בלי אור ובלי מזגן, מכניסת השבת ועד צאתה. אתכם בכל רגע, חברת החשמל".

לדבריו, "‏הרב אפרים רוטשילד לא אישר לחברת חשמל להיכנס לעיר. להבנתי הדלה בהלכה (יש יולדות, נשים בהריון, תינוקות, חולי קורונה ועוד) זו שערוריה. מה גם שהרב לא הגיע כדי לראות בעיניים את המצב. מצד שני, בחברת חשמל מכירים את הבעיה וטרם בנו צוות גוי שיוכל להיכנס לעיר במקרים כאלה. והתושבים קורבנות".

"‏נקודה נוספת חשובה לא פחות", ציין פלדמן, "התקלה הייתה פשוטה לתיקון. (40 דקות אחרי צאת השבת היא כבר תוקנה) החשמל נפל כבר בשעה 18:00. בחברת חשמל שמכירים את הוראת הרבנים בעיר יכלו להזדרז ולתקן לפני השקיעה שהייתה ב19:11. אבל את מי מעניינים כמה מאות דוסים".

הרב אפרים רוטשילד סירב להגיב לפניית 'בחדרי חרדים'.

מחברת החשמל נמסר ל'בחדרי חרדים': "זמן קצר ממש לפני כניסת השבת התקבל דיווח על הפסקת החשמל. עובדי חברת החשמל ביקשו פעמיים להיכנס לעיר אך בהוראת הרב רוטשילד הדבר נמנע. אי לכך, ראש העיריה עודכן והוחלט בתיאום עמו כי עם צאת השבת, התקלה תתוקן וכך היה".

עוד נמסר: "יתרה מזאת, בשלב מסוים אמרו שיש אישור כניסה והטכנאים הגיעו לעיר!!! אולם, בכניסה נמנעה מהם הכניסה, למרות בקשת התושבים שלהם הייתה הספקת חשמל. עם צאת השבת, צוותי חברת החשמל נכנסו מיידית לעיר והחזירו חשמל לתושבים".

"חברת החשמל מבצעת בעיר שיפורים נרחבים, יחד עם זאת אין לנו מידע לגבי חיבורים פיראטיים המהווים מקור לעומסים לא מבוקרים על הרשת. עובדי חברת החשמל מועסקים על פי שיקולים מקצועיים ובכל מקרה הכניסה לישוב נמנעה, כך שסוגיית מוצא העובדים אינה רלוואנטית", לשון תגובת חברת החשמל.

חברת החשמל מודיעין עילית שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד