י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נקמה מהירה

תגובה לפיגועים: ארה"ב חיסלה לוחמי דאעש באפגניסטן

הצבא האמריקני מסר כי תקיפה בוצעה נגד פעילים של ארגון דאעש במחוז ננגרהאר, בתגובה לפיגועים בשדה התעופה | ביידן אישר את המתקפה לאחר שהבטיח שארה"ב תגיב לפיגוע

תגובה לפיגועים: ארה"ב חיסלה לוחמי דאעש באפגניסטן
מזלט צילום: פלאש 90

הנקמה של ארה"ב: הצבא האמריקני הודיע כי פגע במספר לוחמי ופעילי ארגון הטרור האיסלאמי, דאעש, במחוז ננגרהאר. זאת בתגובה לפיגועים בקאבול בסוף השבוע האחרון.

הנקמה הגיעה פחות מ-48 שעות לאחר פיגועי התאבדות קטלניים, שהרגו כ-170 אפגנים ו-13 חיילים ואנשי שירות אמריקאים בשדה התעופה בקאבול. דובר הצי האמריקאי, וויליאם אורבן אמר כי לא ידוע על נפגעים אזרחיים.

לא ברור אם המחוסלים היו מעורבים בפיגועי ההתאבדות ביום חמישי מחוץ לשערי נמל התעופה בקאבול, או היו מעורבים בתכנון פיגועים עתידיים.

בתוך כך מבצע החילוץ של בריטניה הסתיים היום, כאשר הטיסה האזרחית האחרונה המריאה מקאבול והותירה כ-150 בריטים ויותר מ-1,000 אפגנים שעבדו עם הבריטים תחת שלטון הטליבאן. הבריטים הודיעו שהם ימשיכו בנסיונות החילוץ בדרכים שונות כדי להוציא את בעלי בריתם מאפגניסטן.

בתוך כך דווח בתקשורת הבריטית, כי מפקד בכיר בטליבאן אמר כי כמה מאנשי דאעש נעצרו בגין הפיגוע בקאבול. הוא אמר: 'הם נחקרים על ידי צוות המודיעין שלנו'.

דאעש אפגניסטן צבא ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד