י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תגובת נגד לחרמות האנטישמיות

קריאה לעוד מדינות בארה"ב לאכוף את חוקי החרם נגד בן אנד ג'ריס ויוניליוור

אגודת ישראל באמריקה קוראת למדינות נוספות באמריקה ומחוצה לה לאכוף את חוקי החרם נגד הענות חברת בן-וג'ריס של חברת יוניליוור לתנועת BDS – לאחר שמדינת אריזונה הצטרפה ל-7 מדינות שכבר עשו זאת

קריאה לעוד מדינות בארה"ב לאכוף את חוקי החרם נגד בן אנד ג'ריס ויוניליוור
בן אנד ג'ריס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אגודת ישראל שיבחה את מושל אריזונה דאג דוסי, על נקיטת צעדים רשמיים נגד החברה בתגובה להחלטתה להפסיק חלק ממכירותיה בישראל.

המושל דוסי אמר כי אריזונה לא תעשה עסקים עם חברות שמחרימות את ישראל. על פי הדיווחים, גזבר המדינה של אריזונה נתן ליוניליוור 90 יום להיענות לחוקי המדינה.

אריזונה היא המדינה השמינית שנוקטת צעדים רשמיים נגד יוניליוור ובן-וג'ריס בגין החרם של החברה. מדינות אחרות שפעלו לפי חוקי מדינות נגד BDS או הוראות מנהלים כוללות את ניו יורק, ניו ג'רזי, פלורידה, טקסס, אילינוי, מרילנד ורוד איילנד.

הרב אריאל שושן מ"אהבת תורה", מרכז התורה בסקוטסדייל, שיבח את תגובת מדינתו ואמר: "חוק אריזונה שהמושל אוכף התקבל כדי להילחם בתנועת ה-BDS, הקוראת להטיל חרם, מכירות וסנקציות נגד ישראל בניסיון להרוס את ישראל כלכלית. התנועה מושרשת באנטישמיות. אנו שמחים שאריזונה הצטרפה לרשימה ההולכת וגדלה של מדינות הנוקטות צעדים רציניים נגד החברה עקב החרם המפלה שלהן".

הרב חיים דוד צוויבל, סגן נשיא בפועל של אגודת ישראל באמריקה, הדגיש כי "אנו קוראים לכל המדינות הנותרות שיש להן חוקי חרם נגד BDS או הוראות מנהלים, לפעול בכדי לאכוף אותן נגד בן-וג'ריס ויוניליוור, ולעשות זאת באופן מיידי. הלקח של כל החברות ללמוד הוא שאם תחרים את ישראל, החברה שלך תוחרם על ידי מדינות אמריקאיות רבות שכבר לא יעשו איתך עסקים או ישקיעו בחברה שלך. אין דרך יעילה יותר לעצור חברות מלתמוך בתנועת ה-BDS האנטי-ישראלית והאנטישמית".

לעשרים מדינות יש חוקים או צווים מנהלים המונעים מהן לעשות עסקים עם ו/או להשקיע בחברות שמחרימות את ישראל. לפחות לעשרות נוספות יש חוקים או הוראות מנהלים האוסרות על המדינה לעשות עסקים עם חברות להשקעות העוסקות בחרמות ואפליה. מאגודת ישראל נמסר כי היא תמשיך לקרוא לכל המדינות הללו לפעול נגד יוניליוור ובן-וג'ריס.

אנטישמיות ארה''ב יוניליוור אגודת ישראל אמריקה BDS

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד