י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בנו של ניצול השואה

הטייס היהודי שחילץ אפגנים: "זו חוויה מפחידה"

טייס יהודי שסייע בהבאת פליטים אפגניים לאדמת ארצות הברית תיאר את הנסיעה כחוויה מרגשת עבורו | לדבריו, הוא חש בקווי דמיון בין הגעתו של אביו לאדמת אמריקה בתקופה שאחרי מלחה"ע השניה, בערום ובחוסר כל, לבין הבאתם של הפליטים האפגנים לארץ חדשה ומנוכרת רק עם בגדים לעורם 

הטייס היהודי שחילץ אפגנים: "זו חוויה מפחידה"
הטייס ובנו צילום: מתוך הפייסבוק שלו

טייס חברת 'דלתא איירליינס', בנו של ניצול שואה, סייע בפינוי פליטים אפגנים, הטייס אמר שהוא היה יכול להרגיש קרוב יותר למחולצים האפגנים שהעביר לארה"ב, מכיוון שאביו ניצול השואה עשה מסע דומה כאשר היגר לאמריקה.

אלכסנדר קאהן הטייס אמר בראיון לרשת CNN ביום שישי על "החוויה המיוחדת" שבה הוא וצוותו הטיסו את הפליטים שנמלטו מהטליבאן מבסיס חיל אוויר אמריקאי בגרמניה.

"הצלחתי לשים את עצמי בעמדה שלהם ולהבין שהם מתחילים חיים חדשים", אמר קאהן. "זו חוויה מפחידה עבורם, אך יש לה פוטנציאל להיות חוויה מצוינת עבורם". הטיסה הייתה רגשית במיוחד עבור קאהן כשחשב כיצד אבא שלו החל גם הוא חיים חדשים באמריקה לאחר ששוחרר ממחנה הריכוז בוכנוולד בגרמניה על ידי כוחות אמריקאים במהלך מלחמת העולם השנייה.

הטייס קאהן בראיון ל-CNN. (צילום מסך).

הטייס קאהן סיפר בראיון כי "אביו הגיע לאמריקה לא שונה בהרבה מהאנשים שמגיעים לארצות הברית עכשיו, הוא בא רק עם הבגדים שהיו עליו, בלי משפחה, בלי אנגלית, והיה צריך להתחיל את החיים מחדש, למזלי הוא הצליח להתחיל מחדש בארץ ההזדמנויות הבלתי מוגבלות".

קאהן סיפר שפגש את הצוות בלילה שלפני הטיסה מבסיס התעופה רמשטיין בגרמניה, כדי להעביר את המפונים בשלב האחרון של מסעם לאמריקה. אנשי הצוות רכשו טיטולים, מגבונים, ממתקים וספרי צביעה לילדים, כי הם ידעו שהמפונים מגיעים בלי שום ציוד בסיסי.

טייס חיל האוויר אפגניסטן ניצול שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד