י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יעקב אשר: להוסיף תקציב למשפחתונים ולעיריות

חה"כ הטרי יעקב אשר יזם דיון בוועדת הכספים בנושא המשפחתונים להשגת תקציב נוסף להפעלתם • כך גם יזם דיון בנושא תקציבי האיזון לרשויות המקומיות

יעקב אשר. צילום: קובי הר צבי
יעקב אשר. צילום: קובי הר צבי

הבוקר (ג'), בדיון שנערך בוועדת הכספים ביוזמת הח"כ הטרי יעקב אשר, הועלה נושא תוספת התקציב למשפחתונים.

בדיון השתתפו נציגי האוצר, ראשי השלטון המקומי ועוד.

בישיבה דנו במחסור החמור בתקציב להקמת משפחתונים העומד על סכום של כ- 50 מליון ש"ח, דבר הגורם ל – 3,800 ילדים להיות ללא מסגרת לה הם זקוקים באופן דחוף.

כידוע נושא המשפחתונים הוא אחד מהדרכים המרכזיות והחשובות לעידוד התעסוקה. עקב כך שמתאפשר להורים לעבוד ללא דאגה כאשר ילדיהם נמצאים בזמן זה במסגרת חינוכית.

ח"כ אשר ניסה להציע מקור תקציבי נוסף אשר יכול לשמש מימון לתוספת זו. יו"ר הועדה ח"כ גפני קרא לנציגי האוצר לטפל בבעיה והם התחייבו למצוא פתרון כבר בימים הקרובים ולדווח לוועדת הכספים.

עוד עלה לדיון נושא מענקי האיזון ברשויות המקומיות.

כזכור, בתקציב 2012 התקבלה החלטת ממשלה לתקצב בסכום של 2.8 מיליארד ₪ את מענקי האיזון ולעומת זו בספר התקציב הוקצה רק 2.4 מליארד ₪ למענקי האיזון.

פער זה של 400 מליון ש"ח גורם לראשי הערים לגירעון בעל כורחם, ואולי אף להידרדר למשבר כספי דבר אשר בסופו של דבר פוגע ישירות באזרח.

ח"כ אשר טען כי כי חובה להפעיל שיקול דעת ולהתייחס לגידול הטבעי "כיון שאיך יכולה לנהל רשות ולקבל החלטות עם תקציב איזון שאולי התקבל ואולי לא". לאור דבריו אלו, קרא יו"ר הועדה לאנשי אגף החשכ"לית להפעיל שיקול דעת ואף לשקול תוספות מענקים לרשויות חלשות על חשבון רשויות חזקות.
יעקב אשר יהדות התורה ועדת הכספים משפחתונים רשויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד