י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

פסח בא: כך תעצבי את שולחן החג

חג הפסח קרב ובא ורגע • בואי לתכנן את עיצוב שולחן החג כך שייצור אווירה חגיגית ומרשימה • מהצלחות והסכו"ם ועד לקנקני השתיה • באדיבות דליה שושן, קניינית ראשית ברשתות 'ששת' ו'נעמן'

פסח בא: כך תעצבי את שולחן החג



איך מעצבים שולחן חג חגיגי ויפה מראה?

נושא עיצוב השולחנות לארוחות חגיגיות הוא עניין שמקדישים לו מחשבה ותכנון ולכן ברשת כלי הבית והמתנות "ששת" מציעים טיפים שישדרגו את השולחן:

סידור הצלחות

גם אם הצלחות מגיעות כסט, הן יכולות להיות שונות זו מזו וניתן לשחק עם צבעי ודוגמאות הצלחות, זה מוסיף עניין וצבע לשולחן.

מוטיבים של שושנים, ציפורים, נקודות, משבצות ותחרות יהיו המוטיבים המובילים בחג השנה וכמו כן, גם צבעוניות של סגולים, כחולים, גווני אפור ואדום.

סידור הצלחות מתחיל בהנחת צלחת מנה עיקרית, עליה צלחת מנה ראשונה ואת צלחות המרק ניתן להניח על צלחת המנה הראשונה, או לחילופין להגיש מלאה בתחילת הארוחה. תחתיות בצבעים שונים כמו כסף או זהב - יוסיפו מראה יוקרתי לשולחן.

בנוסף, ניתן לשלב מפיות התואמות את נושא השולחן כמו: פרחים, ציפורים, תחרות ועוד.

שולחן החג כמובן אינו מושלם ללא צלחת חג הפסח המרכזית, ולכן כדאי להשתמש בצלחת חג מרשימה ומעניינת. צלחת הפסח או צלחת המצה יכולה להיות מחומרים שונים כמו זכוכית, פורצלן או קרמיקה, במבחר דוגמאות שונות ומגוונות - מסורתיות, הטבעות בחומר ודמוי תחרה.

לצלחת הפסח יכול בהחלט להיות שימוש חוזר לאירוח גם הרבה אחרי שהחג נגמר וניתן להגיש בה ארוחות בקר מושקעות ועוד מאכלים רבים.

סכו"ם

עיצוב שולחן חגיגי ומושקע כולל בתוכו גם חוקים מסוימים. אחד החוקים הוא הנחת הסכו"ם במקום הנכון: המזלג תמיד יונח מצד שמאל של הצלחת (במידה וקיים מזלג דגים, יש למקם אותו משמאל למזלג הרגיל), הסכין תמיד יונח מצד ימין של הצלחת והכף מימין לסכין. כפית ומזלג הקינוח יונחו מעל לצלחת.

כוסות

על כל שולחן חג יש צורך ב-3 כוסות ורצוי שכולן תהיינה בעלות מראה אחיד: כוס יין אדום, כוס יין לבן וכוס מים. כוס המים תעמוד בקצה הסכין בצד ימין של הצלחת, כוס היין הלבן (כוס נמוכה) מימינה וכוס היין האדום (כוס גבוהה) מיד אחריה. רצף הכוסות הוא למעשה מהכוס הנמוכה ביותר לכוס הגבוהה ביותר.

כוסות שקופות המעוטרות בצבעי כסף או זהב או זכוכיות צבעוניות הן טרנד אופנתי שישתלב יפה מאוד עם צלחות החג.

את היין ניתן למזוג לקראף זכוכית שיוסיף לאווירה העדינה והחגיגית של השולחן.

מפיות וחובקי מפיות

כדי לשוות לשולחן החג מראה חגיגי, ניתן להניח ליד כל סועד מפית תואמת הנתונה בתוך טבעת או בשמה המקצועי "חבק". את המפיות ניתן להניח על הצלחות או לצידן הימני.

מפות

יש צורך במפה שתכסה לפחות חצי מרגלי השולחן, מפה אשר אינה קצרה מידי. אם המפה הנבחרת היא לבנה או בהירה, הכלים יכולים להיות בכל צבע אשר תרצו. במידה והמפה כהה, מומלץ לבחור בצבעים בהירים. למפה מעוטרת יתאימו כלים חלקים. ישנה אפשרות להוסיף ראנרים לכל 2 צלחות, זו מול זו עם מרווחים בין כל ראנר לראנר.

קנקני מים

לאורך השולחן יש להניח 2 קנקני מים. לקנקני המים ניתן להוסיף קליפות לימון מאורכות, עלי נענע או לואיזה שיוסיפו צבע וטעם.

במרכז השולחן ניתן למקם סידור פרחים אחד מרכזי ומרשים, או כ-3 סידורי פרחים נמוכים לאורך השולחן - אפשר לקטוף פרחי מרווה או לוונדר ולמלא כ-3 אגרטלים קטנים בפרחים. לא מומלץ לשים במרכז השולחן זר גדול וגבוה מכיוון שהוא ייצור מרחק בין הסועדים ויסתיר אותם.

אפשרות נוספת לשדרוג שולחן החג, היא הוספת פמוטים עם נרות המעניקים לשולחן החג מראה קלאסי ומהודר ומוסיפים צבע, אך יש לשים לב שהפמוטים לא יפריעו לאינטראקציה בין הסועדים.

עיצוב שולחן החג יכולה להיות משימה מהנה לכל בני המשפחה ולכן כדאי לשתף את הילדים בעניין, מה שמבטיח שהחג יהפוך לחגיגה משותפת אמיתית!

חג שמח!
פסח שולחן דליה שושן ששת נעמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד