כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אנטישמיות בלבוב: שלושה בחורי ישיבה מאודסה נעצרו

שלושה בחורי ישיבה מאודסה נעצרו על לא עוול בכפם בתחנת הרכבת בלבוב, לאחר ששוטרים מקומיים נטפלו אליהם • "מפעילים את כל המאמצים להביא לשחרורם"

תא מעצר. צילום: פלאש90
תא מעצר. צילום: פלאש90

מקרה אנטישמיות חמור באוקראינה: שלושה בחורי ישיבה מאודסה שוהים במעצר בלבוב, על לא עוול בכפם.

ראשיתו של הסיפור, כאשר קבוצת בחורים יהודים בני 20 מהקהילה היהודית באודסה, הלומדים בישיבה המקומית של הרב שלמה בקשט, הוזמנו להשתתף בשבת היארצייט של רבי אלימלך מליז'ענסק שנערכה יחד עם אורחים מניו יורק בעיירה ימפולי - סמוך לציונו של רבי מיכל מזלוטשוב.

ביום שישי נערכו במקום 3 בריתות למבוגרים מהאיזור, בהם בחור מאודסה, ובמוצ"ש, לאחר שבת מרגשת, הוצע לשלושה בחורים להצטרף למסע השתטחות על קברי צדיקים בסאסוב, פרמישלן ובעלז.

בלבוב ירדו הבחורים בתחנת הרכבת כדי לעלות על רכבת לאודסה, אלא שבעת שהמתינו בתחנת הרכבת, נטפלו אליהם שוטרים מקומיים - בטענה שהם גנבו סמל של רכב שחנה בסמוך.

הלל כהן, יו"ר הצלה אוקראינה, מסר כי מדובר בבחורים עדיני נפש, חובשי כיפות ודוברי רוסית. וכנראה שאנטישמיות היא הסיבה היחידה למעצרם.

לבוב, הנמצאת במערב אוקראינה, היא בירת הלאומניות האוקראינית. העיר ידועה בשנאת זרים, במיוחד דוברי רוסית, וקל וחומר כשמדובר ביהודים חובשי כיפה.

הבחורים עצורים כבר מאתמול בערב, "אנחנו מפעילים את כל המאמצים לשחררם ונמצאים בקשר עם הרב אלימלך שוחט מלבוב, שמנסה לעשות ככל יכולתו", נמסר.
לבוב אוקראינה לאומנות שחרור אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד