כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

תלונה: עיריית ירושלים פועלת נגד חזרה בשאלה

עיריית ירושלים אישרה מימון לארגון המונע נשירה בקרב נוער דתי • חבר העירייה מאיר תורג'מן מוחה: "מדובר בפעילות שמטרתה למנוע חזרה בשאלה בקרב הנוער"

ככר ספרא. צילום: ארכיון
ככר ספרא. צילום: ארכיון

בישיבת המועצה האחרונה בעיריית ירושלים, אישרו החברים בה תקציב בסך 490,000 שקל מימון עבור תוכנית למניעת נשירה עבור תלמידות בחטיבות הביניים והתיכון.

חברי עירייה מהשמאל, דרשו לבטל את אישור התקציב שכן חלק מהתקציב אמור ללכת עבור ארגון 'אורות פנימה' שמטרתו למנוע חזרה בשאלה.

בדברי ההסבר לאישור התקציב נכתב: "התוכנית קמה כמענה לצורך שעולה מתיכונים דתיים ואולפנות ברחבי הארץ, בה תלמידות שמסיימות תיכון דתי עוזבות את הדת, או את המשמעות והחיות שבה".

חבר האופוזיציה, מאיר תורג'מן שיגר ביום ראשון מכתב לראש העירייה, ניר ברקת בו הוא דורש לבטל את אישור התקציב.

"העולה מהבקשה...כי מטרת קניית השירות, ומטרת התוכנית הינה למנוע "חזרה בשאלה, כלומר עזיבת הדת", כותב עו"ד יוסי חביליו בשמו. "לטענתו, אין זה מתפקיד העירייה ומעבר לכך אין בסמכות העירייה להפעיל או לממן תוכנית שנועדה למנוע חזרה בשאלה או עזיבת הדת".

עו"ד חביליו מסתמך במכתב על פסקי דין מהם ניתן ללמוד כי אין בסמכותה החוקית של העירייה לפעול בצורה זו. "לאור האמור הנכם נדרשים להודיע כי החלטת המועצה תבוטל ובכל מקרה בשלב זה ועד למתן תשובה מפורטת למכתבי תוקפא העברת הכספים". הוא גם מציין כי במידה ולא יקבל את התשובה המפורטת תוך שבוע ימים, חבר המועצה, מאיר תורג'מן ירשה לעצמו לפנות להליכים משפטיים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מנח"ח אינו עוסק בחזרה בתשובה. מטרת התוכנית חיזוק והעצמה לתלמידות שמתקשות בהישגים ובלימודים, ומניעת נשירתן מהמסגרת החינוכית בה הן נמצאות".







עיריית ירושלים חזרה בשאלה תורג'מן חרדים ארגון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד