י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מספר חשודים אותרו

חשש באירופה מהסתננות של אנשי טליבאן ודאע"ש בין הפליטים האפגנים

חשש כבד באירופה מפני הגעתם של מחבלי דאע"ש וטליבאן, במטוסים עמוסי הפליטים המגיעים מאפגניסטן. זאת, לאחר שמספר חשודים כבר אותרו בין 80 אלף האנשים שהצליחו להימלט עד כה מאפגניסטן

חשש באירופה מהסתננות של אנשי טליבאן ודאע"ש בין הפליטים האפגנים
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: צבא ארה"ב

80 אלף איש נמלטו מאימת הטליבאן, ובאירופה חוששים ממסתננים גורמי טרור: על פי הדיווחים בתקשורת העולמית, כוחות הביטחון הבריטיים איתרו חמישה חשודים בהשתייכות לטליבאן שניסו להיכנס למדינה. כניסתם של הארבעה סוכלה מבעוד מועד, אבל אחד כן הצליח להשתחל, נעצר ונחקר על ידי כוחות הביטחון. לאחר חקירה ולאחר שהודה על קשריו עם הטליבאן, הגיעו כוחות הבטחון הבריטיים למסקנה כי הוא אינו מהווה סכנה ואין לו עבר של פעילות טרור, ובהתאם לכך שחררו אותו ואפשרו לו ליהנות ממקלט בבריטניה.

גם בצרפת דווח על בדיקה שנעשית לכל אדם המגיע מאפגניסטן, בנסיון למנוע כניסה של אנשי טליבאן, דאע"ש ואל קאעידה. בגרמניה זוהו חמישה פליטים שהגיעו כמהגרים שכבר חיו בעבר בגרמניה וגורשו ממנה לאפגניסטן לאחר שהורשעו במעשים פליליים שונים.

במקביל מתקבלים דיווחים על צחצוח חרבות ועל קול תופי המלחמה שמהדהד בעמק פנג'שיר, לקראת קרב האיתנים שעומד לפרוץ במקום בין ארגון הטליבאן ובין הלוחמים המרוכזים על ידי המנהיג הצעיר אחמד מסעוד. לפי הידוע הצדדים מנהלים מו"מ, נראה כי מסעוד מוכן לדון בהסכם שביתת אש מול טליבאן, אם הארגון יתחייב שלא להיכנס לעמק ולשטחים בשליטת 'ברית הצפון', אך בטליבאן מעוניינים כנראה בהסכם שונה של כניעה או בריחה של מסעוד ומנהיגים אחרים מהעמק ומהמדינה, בתמורה לכך שהארגון לא יפתח במלחמה במטרה להשמיד אותם.

לעת עתה נראה כי מסעוד ואנשיו אינם חוששים לצאת למלחמה נגד טליבאן, וההערכה היא שבימים הקרובים תפרוץ המלחמה, בה יעמדו טליבאן וכוחו הצבאי למבחן.

אפגניסטאן אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד