י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מבקשים סיוע

במשרד הבריאות חוששים ממחסור באמבולנסים

קרוב ל-500 חולי קורונה נפטרו מתחילת אוגוסט, מעל 700 חולים קשים נספרו אתמול, והעומסים בבתי החולים מצטברים, במשרד הבריאות מודאגים ממחסור באמבולנסים של מד"א וביקשו סיוע מארגוני ההצלה הפרטיים: "כדי לקצר זמני המתנה, אנו מבקשים מכם לתת כתף בפינוי חולי קורונה"

במשרד הבריאות חוששים ממחסור באמבולנסים
פינוי חולה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפנייה ששיגר בימים האחרונים יאיר חברוני, מנהל תחום שירותי חירום והצלה במשרד הבריאות, לחברות אמבולנסים פרטיות, ביקש את עזרתן והירתמותן, על רקע החשש ממחסור באמבולנסים של מד"א.

"נוכח העלייה הגוברת בנתוני תחלואת הקורונה והעומסים על בתי החולים נוצר מצב של מחסור באמבולנסים בפינוי אל ומבתי החולים", כתב חברוני. "בתי החולים והמחלקות לרפואה דחופה מתמודדים עם עומסים גבוהים מאוד, זמני ההמתנה במלר"ד ארוכים וחלקם נוצרים עקב המתנה ארוכה של פינוי חולי קורונה לבתיהם. כתוצאה מכך יורדת הזמינות לקריאות נוספות של האמבולנסים". כך מדווח הבוקר אדיר ינקו ב'ידיעות אחרונות'.

חברוני הוסיף כי "כדי לעזור בעומס המלר"דים ולקצר זמני המתנה, אנו מבקשים מארגוני ההצלה וחברות האמבולנסים לתת כתף ולשתף פעולה עם כלל המוסדות הרפואיים השונים אשר פונים אליכם בבקשת עזרה בפינוי חולי קורונה לבתיהם".

במשרד הבריאות פנו גם לבתי החולים בעניין. "במקביל פנינו לבתי החולים ולקופות החולים כדי להניע את נושא ההתקשרות עם חברות אמבולנסים נוספות שמאושרות לפעול על ידנו". בכיר במשרד הבריאות אישר כי אכן קיים מחסור באמבולנסים של מד"א. "בחלק מבתי החולים אנחנו מתמודדים עם זמני פינוי ארוכים במיוחד, בעיקר מבתי החולים אל הבתים בתום האשפוזים", מסביר הבכיר ל'ידיעות אחרונות'. "גם בפינוי מבתי החולים הכלליים לבתי החולים הגריאטריים זמן ההמתנה עשוי להיות ארוך במיוחד, לעיתים שעות".

משרד הבריאות אמבולנס חולי קורונה מד"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד