י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא עלינו

בעקבות האסונות: הפתרון למים רותחים בשבת צובר תאוצה במגזר החרדי

בעקבות ריבוי המקרים בהם נכוו ילדים ממיחם השבת, בפרט אחר הטרגדיה הקשה שהתרחשה לפני שבועות ספורים, מחפשים במגזר החרדי פתרונות מתקדמים חלופיים • הכירו את מכשיר המים היחיד שיכול לשמש אתכם גם בשבתות וחגים על פי ההלכה

בעקבות האסונות: הפתרון למים רותחים בשבת צובר תאוצה במגזר החרדי
מים רותחים צילום: פיקסביי

אפשר להאריך רבות בחשיבות של חינוך המשפחה לשתייה מרובה וביתרונות הגדולים של שתיית מים כתחליף למשקאות מפוקפקים, אבל אפרים מבטיח הצלת נפשות אמיתית כתוצאה מצריכת מים נבונה. "שמעתם על המונח 'כוויית שבת'?". "ובכן, במחלקות לטיפול נמרץ בכל בתי החולים בארץ שמעו גם שמעו. 'כוויית שבת' היא שם קוד מחריד למקרים טרגיים המתרחשים מדי שבת בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ".

לפני מספר שבועות התרחשה טרגדיה נוראית, כאשר ילדה חרדית בת 7 נפטרה מחמת כוויות חמורות, כתוצאה ממפגש עם מים רותחים שנשפכו עליה ממיחם השבת. מקרה זה הגביר את התודעה הציבורית לגבי הסכנות שאורבות מבעד למוצר הכביכול תמים הנ"ל.

אפרים מציג בפנינו דוגמה בה אנו עדים לאופן הקל בו נכווים הילדים.

"מאיר, זאטוט חמוד בן 4, יודע שצריך להיות ילד טוב ולא להעיר את אמא בשבת בבוקר. בכל שבת הוא קם ונוטל ידיים לבד, הולך למטבח ומוצא לו משהו לאכול. כשאין על השולחן, הוא מחפש במקרר. אם גם שם לא נמצא מענה הולם, הוא זוכר את הדרך אל השיש. רגל אחת על ידית המגירה התחתונה, השנייה מעליה, וכך הוא מטפס ומגיע לעוגה שאמא שמרה לעצמה. אבל שם, ליד העוגה, נמצא גם מיחם המים הגדול והמסורתי. מים רותחים מבעבעים בתוכו בשקט מבשר רעות", מתאר בכאב.

את ההמשך הנורא, מרגע התהפכות המיחם, דרך הצרחות והפינוי לבית החולים וכלה במחלקת טיפול נמרץ לילדים ומחלקת הפלסטיקה, נחסוך מהקוראים.

פרופסור יוסף חייק, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ומנהל היחידה לטיפול נמרץ כוויות בבית החולים 'שיבא', אומר כי בכל רגע נתון מאושפזים בבתי החולים עשרות ילדים שנפגעו מכוויות ממים רותחים. לדבריו, פגיעת ילדים מכוויות כתוצאה מהתהפכות ונפילה של מחמי השבת, נפוצה מאוד במגזר החרדי המקפיד על שימוש במיחמי שבת.

למקרה ששאלתם, כבר בשבוע שלאחר מכן סילקו מהבית של מאיר את המיחם הגדול והמאיים ורכשו מיני-בר של 'נעם1'. "אני מלא התרגשות כשאני יודע כמה אסונות וכוויות נחסכו כתוצאה מהמעבר למכשיר הנ"ל שחולל מהפכה צרכנית לכל דבר במגזר החרדי". מסכם אפרים בנימה אופטימית.

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם מידע על המכשיר הייחודי>>

מיחם שבת כוויות מיני בר נעם1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד