י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הטרגדיה המחרידה באנטוורפן

האם השכולה ריגשה את חברי המשלחת הבכירה: "שמחים על הזכות לגדל אותן"

אנטוורפן: חבר הפרלמנט החרדי לצד בכירי העיר הגיעו לנחם את משפחת אדלר האבלה על 2 בנותיה שנהרגו בתאונה מחרידה בטבורה של עיר - ויצאו מחוזקים | ראה"ע המשמש גם כיו"ר המפלגה הגדולה בבלגיה הבטיח לעשות הכל בכדי שמקרה כזה לא ישנה ח"ו "מקנא בעוצמה שלכם"

האם השכולה ריגשה את חברי המשלחת הבכירה: "שמחים על הזכות לגדל אותן"
ניחום האבלים בבית משפחת אדלר צילום: באדיבות המצלם

ראש העיר של אנטוורפן ויו"ר המפלגה הגדולה בבלגיה, בארט דה ובר, יחד עם אחראי על התחבורה בעיר, קון קניס, אליהם התלווה חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך, הגיעו ביום שישי האחרון לבית משפחת אדלר ששיכלה שתי בנות בתאונה מחרידה בעיר.

הביקור של חברי המשלחת הבכירה בבית משפחת אדלר היה מאד טעון ורגשי ועם הרבה אמפתיה. גורמים בקהילה החרדית סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי היה 'קידוש השם' גדול. האב האבל דיבר בעברית מאחר והוא ישראלי, וחבר הפרלמנט מיכאל פרייליך תרגם את הדברים. האב דיבר קצת פלמית, אך אמר שקל לו יותר להתבטא בשפה העברית.

לאחר מכן דיברה האם האבלה בשפת המדינה ואמרה למשלחת כשהיא לא מותירה עין יבשה: "הילדות האלה הן של הקב"ה, הוא נתן אותן ועכשיו הקב"ה לקח אותן, קיבלנו את הילדות לזמן הקצוב הזה, ושום דבר לא יכול לשנות את זה, אנחנו שמחים שזכינו לקבל את הילדות לזמן הזה, זאת זכות גדולה".

היא אמרה כי היא שמחה שהתקשורת בעיר דיברה על התאונה כולל אנשי העירייה, והיא רוצה שהזיכרון של הילדים שלה יהיה חיובי בעיר ושהטרגדיה תחבר את כלל חלקי האוכלוסייה. ראש העיר שכאמור הוא פוליטיקאי בכיר ומשמש כיו"ר המפלגה הגדולה במדינה, אמר כי הוא חש אחריות גדולה, "כל מקרה באחריותי, זה אבדה גדולה, אנחנו בעירייה נפיק לקחים, יש לי הערכה גדולה אליכם - המשפחה, אני לא יודע אם אני הייתי ככה רגוע לו הייתי מאבד אפילו ילד אחד, אני קצת מקנא בעוצמה שלכם, ואיך שאתם מקבלים את האסון".

ראש העיר ואחראי התחבורה, הבטיחו עוד כי הם יבדקו את נסיבות התאונה בכל דרך אפשרית, כדי לוודא שדבר כזה לא יחזור על עצמו. ראש העיר שידוע כאחד שלא מחצין בדרך כלל רגשות כלפי חוץ, הפעם קולו נשבר. והוא הוסיף בקול נשנק מדמעות כי בכל מה שהמשפחה צריכה העיר עומדת לרשותם.

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך שארגן את הביקור סיפר, כי הוא הסביר לפני הביקור לאישים הבכירים מה זה 'לשבת שבעה' אצל היהודים, ואיך הדברים מתנהלים. הוא הסביר להם את כללי ההלכה, על בגד קרוע לאות אבלות, על ישיבה בכיסא נמוך, ועל שקודם יפנה אליהם אחד מההורים ושהם לא יפתחו בשיחה, דברים שהיו חדשים למבקרים. פרייליך הסביר להם בנוסף גם על המשפט והאיחול המסורתי שנאמר עם תום הניחום, "המקום ינחם אתכם".

המשפחה התעודדה קצת לראות את המשלחת מגיעה ומתעניינת באסון, לדברי קרובי המשפחה היה חשוב להורים האבלים לראות שהעיר מטפלת במקרה ברצינות רבה, במקום לא היו עיתונאים כלל זאת במטרה לתת את היחס האמיתי של ניחום אבלים.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", שתי אחיות ממשפחת חסידי גור נהרגו ביום שלישי האחרון בתאונת הדרכים מחרידה באנטוורפן, גיטל אדלר ע"ה בת השנה וחצי, והינדל אדלר ע"ה בת התשע, בנותיו של הרב גבריאל אדלר, בן הרב מנחם המתגורר בבני ברק, חתן הרב משה קורנפלד, מחשובי חסידי גור.

המשפחה, שמנתה עד כה 6 נפשות, משתייכת לקהילת חסידי גור, ובנות המשפחה התחנכו בבית הספר הכלל חסידי 'בית חינוך' בעיר. אביהן של הבנות, הרב גבריאל, מוכר בקרב בני הקהילה היהודית בעיר כירא שמיים וחסיד אמיתי הקובע את מקום תפילתו בבית החסידים של גור בעיר. הוא מנהל יחד עם רעייתו חנות לממכר אביזרים ומוצרים לבתי ספר.

הבנות נדרסו בשעות הבוקר על ידי משאית כשחצו את מעבר החצייה באור ירוק, כאשר האימא הייתה בדרך אליהן. היא הגיעה לזירה מיד לאחר התאונה כדי לאסוף את הבנות, כמתוכנן, ונחרדה לראות אותן כשהן מוטלות על הכביש ללא רוח חיים, ל"ע. האחיות נסעו על קורקינט אחד, כאשר האחות הגדולה נהגה בו ולקחה איתה את אחותה הקטנה.

הנהג הדורס שגילה את הזוועה הובהל לבית החולים לאחר שקיבל התקף חרדה.

אנטוורפן אדלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד