י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לקראת השמיטה

שת"פ מיוחד בין בד"צ 'שארית ישראל' למכון המצוות התלויות בארץ

המכון למצוות התלויות בארץ בראשות הגרש"ז רווח ובד״צ ׳שארית ישראל׳ הכריזו במעמד מיוחד על שיתו״פ הדוק לקראת שנת השמיטה

שת"פ מיוחד בין בד"צ 'שארית ישראל' למכון המצוות התלויות בארץ
כינוס מיוחד צילום: יח"צ

במעמד מיוחד שהתקיים השבוע בנתיבות, נחנך מחסן השמיטה הארצי של 'גלאט סלט' בכשרות בד"צ שארית ישראל ו׳המכון למצוות התלויות בארץ' בראשות הגאון רבי שניאור זלמן רווח שליט"א.

במעמד השתתפו חבר בד"צ ׳שארית ישראל׳ הגרא"י רובין שליט"א, רב המכון הגאון רבי שניאור זלמן רווח שליט"א, רב הקהילה החרדית בנתיבות הגר"ש מונטג שליט"א, מפקחי הבד"צ והמכון הרב יעקב בורנשטיין, הרב חננאל כהן הרב משה שכטר, הרב רמי מידני, הרב חיים בוקובזה רב אזורי מרחבים ואחראי הכשרות במועצה אזורית אשכול, רבנים אזוריים וכן ח"כי ש"ס ודגל התורה הרב אורי מקלב, הרב אוריאל בוסו, הרב יצחק פינדרוס, הרב משה מונטג מנכ״ל בד״צ שארית ישראל, הרב יקותיאל דהן מנהל המכון וקהל רב.

המכון למצוות התלויות בארץ עומד תחת ברכתם ובעידודם של רבותינו חכמי התורה שליט״א, והוקם ונוסד ע״י מרן פאר הדור רבינו הגר"ע יוסף זצוק"ל שעמד בכל עוז לימין המכון והנחה והדריך בהוראה והלכה בכל צעד ושעל לאורך השנים. מאז ועד היום מלווה המכון את החקלאים בהוראות ברורות כיצד יש לנהוג בכל עניני מצוות התלויות בארץ ובפרט בדיני השמיטה.

בשארית ישראל ובמכון למצוות התלויות בארץ נערכו מבעוד מועד לא רק מבחינה הלכתית, וחנכו מכונה חדשנית ומיוחדת לאריזת פירות וירקות, יחידה וראשונה בארץ, שהובאה מגרמניה, מכונה שעלתה 10 מליון שקל והיא תארוז את הפירות והירקות שיוזמנו ע"י קהל הצרכנים באופן שישמור בשיטה חדשנית על היבול החקלאי ויתן לו חיי מדף ארוכים ושמירה על הטריות, ואותה הם יקבלו בתחנות החלוקה של 'אור שי' הפרוסים בלמעלה ממאה מוקדים ברחבי הארץ וכך גם בסניפי רשת רמי לוי.

היתרון הגדול של 'גלאט סלט' הוא העובדה שהסחורה מגיעה ארוזה באופן הרמטי, ובכך אין חשש שהסחורה התערבבה בחנויות או ברשתות השיווק עם סחורות אחרות שאינם מאושרות בשביעית כדעת רבותינו וכיו"ב והן בשמירת הטריות של הסחורה האיכותית שתגיע הן מחו"ל והן מ'יבול נכרי' לרווחת בני התורה המעלים על שולחנם תוצרת מכשרות מוסמכת ומהודרת.

עוד מציינים כי על כל אריזה ירשם בהקפדה גדולה מקור התוצרת אם תהיה מיבול שישית, חו"ל, נכרי או אוצר בית דין כך שניתן יהיה להקפיד על כללי ההלכה לפי כל תוצרת.

כראשון הדוברים כובד הגרש"ז רווח ראש המכון למצוות התלויות בארץ שאמר כי ״התרגשות גדולה לראות את המפעל עומד וקיים לאחר מאמצים רבים ועבודה מאומצת של כל השותפים ובמיוחד היזם הראשי יעקב דהן שלקח על עצמו בעלות גדולה מאוד של ממון את הפרויקט הגדול של שמיטה ארוזה, מדובר בחקלאי שסגר את כל המשק שלו בשנת השמיטה בכדי שלא להיכנס לספקות שהכל יהיה מהדרין ובמקביל לקחת על עצמו את השמיטה המהודרת".

הגרש"ז רווח הוסיף וציין את שיתוף הפעולה בין הגופים של המכון לבד"ץ שארית ישראל וציין כי זו לא שמיטה ראשונה של שיתוף הפעולה הפורה.

הגאון רבי שמואל מונטג שליט"א רב הקהילה החרדית בנתיבות נשא דברים על הזכות שבעיר נתיבות קיים המחסן הגדול שיוציא מתוכו תוצרת מהודרת ומוסמכת על מרנן ורבנן שליט"א, בדבריו הזכיר את הרב מפוניבז' זצוק"ל שהגיע לקיבוץ חפץ חיים אשר השבית את אדמותיו בשמיטה ונישק את הקרקע, אף אנו יש לנו לנשק בערגה מקום כזה ואנשים נפלאים כאלו אשר לקחו על עצמם את ענין שמירת השמיטה בארץ ישראל.

ח"כ הרב אריאל בוסו אמר בדבריו: "מרגש לראות את כל גופי השמיטה פועלים יחדיו, על אף הקשיים הנערמים מצד הממשלה. מדובר בבשורה אדירה לציבור שיקבל את הסחורה הטובה והארוזה בכשרות למהדרין". 

ח"כ הרב אורי מקלב אמר ״שלצערנו כעת יש ניסיונות פגיעה בחומת ההלכה והכשרות מבית ומבחוץ, אין דבר יותר מרגש מלעמוד בכזה מעמד שמביא בשורה לציבור על אספקת פירות וירקות בתכלית ההידור, וכפי שאנו רואים מקרוב״.

ח"כ הרב יצחק פינדרוס אמר ״כפי שרואים את ההשקעה האדירה במערך לוגיסטי יחיד מסוגו בארץ, אנחנו נדהמים לראות את העלויות הגבוהות שמושקעות כדי להביא תוצרת מהערבה הדרומית כפי שהורה והנחה מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל לראשי מערכת הכשרות של בד"צ שארית ישראל וזאת על פי הוראת מרן החזו"א זצוק"ל והם לא זזים מהוראותיו״.

 

 

שארית ישראל שביעית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד