י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בעקבות הפנייה

יו"ר הכנסת התערב: מראענה תכבד את השפה העברית

אחרי שבוועדה המיוחדת לעובדים זרים, שהיא עומדת בראשה, הודיעה שידברו רק בלשון נקבה - יו"ר הכנסת מיקי לוי שוחח עם החכי"ת וסוכם שהיא לא תוכל לבחור את צורת ההתבטאות של שאר חברי הוועדה

יו"ר הכנסת התערב: מראענה תכבד את השפה העברית
מיקי לוי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל פגרת הקיץ בכנסת ישראל, יו"ר הכנסת מיקי לוי הורה לחברת הכנסת איבתיסהם מראענה ממפלגת העבודה לכבד את השפה העברית, לאחר שדרשה מגברים לדבר בלשון נקבה.

יו"ר הכנסת מיקי לוי התייחס לפניית יו"ר מפלגת 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז, שדרש שמיקי לוי 'יעמיד אותה על מקומה', בעקבות כך שהודיעה שבוועדה המיוחדת לעובדים זרים, שהיא עומדת בראשה, ידברו רק בלשון נקבה. לוי שוחח עם מראענה, וסוכם שהיא תדבר לא תכפה על לשון הדיבור של שאר חברי הועדה.

"לאור מכתבך ראיתי לנכון להסב את תשומת לבה של חברת הכנסת לנושא", השיב יו"ר הכנסת למעוז. "בשיחתי עם מראענה, הובהר כי מצדה היא תוכל לבחור את הלשון בו תישא את דבריה בפני דיוני הוועדה, אך אל לה לבחור עבור הכלל את צורת ההתבטאות שלהם בזמן הדיון".

הוא המשיך: "חברת הכנסת ציינה כי דבריה היו לשם הבהרה כי כך היא תנהג בלשונה, אך לא תדרוש זאת מהמשתתפים, וישיבות הוועדה ינוהלו בשפה חופשית באופן אשר יכבד את השיח המתנהל בתוך כותלי משכן כנסת ישראל".

"אציין כי לרשותם של חברי-הכנסת עומדת הזכות לשאת דברים באיזו לשון שיבחרו, זאת מבלי לכפות כמובן על אחרים את אופן השיח היאה עבורם", ציין לוי.

אבתיסאם מראענה מיקי לוי אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד