י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מפקד שקט

כך מגיבים הרבנים לשינויים במפלגות המגזר

כשבוע לאחר שהכריז יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ על יציאה למפקד, ההנהגה הרבנית במגזר הדתי-לאומי לא ממהרת לעודד ולהתייחס, לצד ראשי איגודי הרבנים שלא מתכוונים לחבור או להשפיע | עם זאת, הרב ליאור, מנהיגה הרוחני של 'עוצמה יהודית', לא מתנגד לחיבור

כך מגיבים הרבנים לשינויים במפלגות המגזר
תלמידים מהציונות הדתית צילום: פלאש 90

אחרי שעד כה שיתפו פעולה באופן הדוק תחת סיעת 'הציונות הדתית', המורכבת גם מ'עוצמה יהודית' ומ'נעם', הרוחות מתחילות לגעוש עקב החלטת ראש המפלגה חבר הכנסת בצלאל יואל סמוטריץ' על מפקד רחב.

מפלגת 'הציונות הדתית' מנצלת את תחושת הבגידה שחווים רבים ממצביעי 'ימינה' ומתכננת שהמפקד יהיה רחב ככל הניתן, כך שכל גווני המגזר יהיו חלק. לעת עתה ב'עוצמה יהודית' מעוניינים לקחת חלק במפקד, אך זועמים על תנאי החוקה. ב'נעם' לא מעוניינים להצטרף ומקיימים מפקד משלהם.

עם זאת, למרות פתיחת השורות, הרבנים הסרוגים כלל לא ממהרים להכריז על הצטרפות או מעודדים את הסרים למרותם להתפקד. כך למשל 'בחדרי חרדים' פנה בין היתר, אל הרב הגאון שמואל אליהו, שנחשב למי שמחזיק בעמדות דומות למפלגה, הוא אמר שהוא לא יכול להיות חבר באף מפלגה, זאת מתוקף תפקידו כרב העיר צפת.

בנוסף, גם ראשי איגודי הישיבות הגבוהות בציונות הדתית, אורי פינסקי ומשה גוטמן, וראש איגוד רבני הקהילות, הרב עמיחי אליהו, לא מתכוונים לחבור למפלגה - למרות שהחוקה מאפשרת להם להצטרף.

מטעמו של הרב דב ליאור, מנהיגה הרוחני של 'עוצמה יהודית', שכאמור שוקלת את האפשרות לחבור לסמוטריץ', נמסר כי הרב משאיר את ההחלטה לראשי המפלגה. הוא לא דוחה את האפשרות לחבור, ואף לא פוסל את האפשרות להיות חלק מהנהגת המפלגה כחלק מתפקידו כרב.

ממפלגת 'הציונות הדתית' נמסר: "מפלגת הציונות הדתית יוצאת למפקד ופותחת לרווחה את ליבה ודלתותיה לכל מי שרוצה להיות חלק מהקמת בית פוליטי ערכי ונאמן על בסיס ערכי הציבור הדתי והמחנה הלאומי. נקבל בזרועות פתוחות את כל מי שיחפוץ להיות שותף".

מפקד הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ עוצמה יהודית הרב דב ליאור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד