ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
היועמ"ש הכריע

פרשת "המידע הסודי" שסיפק יוסי כהן נסגרה

היועמ"ש מנדלבליט הודיע כי סיים את הבדיקה בטענות שהוגשו נגד ראש המוסד לשעבר לפיהן, גילה מידע סודי ביותר במסגרת ראיון טלוויזיוני. יוסי לנגוצקי שפנה ליועמ"ש, אמר בעבר: "כהן עשה בראיון הזה עבירות ביטחוניות חמורות ביותר שאין עליהן סליחה ומחילה. אם מישהו מאנשיו היה עושה את זה, הוא היה מזמן בבית הסוהר"

פרשת "המידע הסודי" שסיפק יוסי כהן נסגרה
ראש המוסד יוסי כהן צילום: גלעד קוולרצ'יק

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (ראשון) כי סיים את הבדיקה בדבר הטענות שהוגשו נגד ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, לפיהן, גילה מידע סודי ביותר במסגרת ראיון טלוויזיוני.

הבקשה לבדוק את הטענות נשלחה לפני כחודשיים על ידי בכיר קהיליית המודיעין ומייסד יחידות המ"מ, אל"מ (מיל) יוסי לנגוצקי, יחד עם לוחם המוסד הוותיק ג'וני ארנון, שפנו למנדלבליט, בבקשה לחקור רשמית את "מסירת המידע הסודי ביותר", לדבריהם, של ראש המוסד היוצא, יוסי כהן, בראיון שהעניק לאילנה דיין בתוכנית 'עובדה' המשודרת ב'ערוץ 12'.

"אני בודק עכשיו אפשרות להניע הליך פלילי נגד יוסי כהן", אמר לנגוצקי, שבוע לפני הפנייה ליועמ"ש, בראיון לבן כספית 'מעריב'. "אני מתייעץ עם עורכי דין, לדעתי אפשר להגיש כאן תלונה, אפילו פלילית", אמר לנגוצקי. "כהן עשה דברים חמורים ואמר דברים חמורים מאוד בראיון, אסור לעבור על זה לסדר היום".

הודעת היועמ"ש על סיום הבדיקה

"אני אומר לך בביטחון מלא, כהן עשה בראיון הזה עבירות ביטחוניות חמורות ביותר שאין עליהן סליחה ומחילה. אם מישהו מאנשיו היה עושה את זה, הוא היה מזמן בבית הסוהר", הוסיף לנגוצקי, "אני לא יכול לתת דוגמאות בלי להסגיר את הפרטים והסודות. מי שיודע, יודע. לי אין כוונה לעשות עבירות של ביטחון שדה. הוא עשה מספיק".

אך כאמור, הפרשיה באה כעת לסיומה כאשר מטעם מנדלבליט נמסר: "פרקליטות המדינה בחנה את טענתכם ומצאה כי הדברים שמסר ראש המוסד לשעבר בתוכנית 'עובדה' נבדקו תחילה על ידי הצנזורה הצבאית, וזו מצאה כי אין מקום למנוע פרסומם".

"בנסיבות אלה פרקליט המדינה וראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל הודיעו ליועץ המשפטי לממשלה כי עמדתם היא שאין עילה להמשך בדיקת הטענה נגד ראש המוסד לשעבר על ידי מערכת אכיפת החוק. בהתאם לכך החליט היועץ המשפטי לממשלה על סיום הבדיקה בנושא".

 

יוסי כהן אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד