כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כשישי מדבר על יין ומסרב לדבר על הקואליציה

ביקבי ירושלים חגגו את טקס הפרשת תרומות ומעשרות • הגר"י יוסף: "הקיום של יקבי ירושלים הוא חיוני עבור כל ספרדי, המבקש להדר בבואו לברך על היין"

אלי ישי עם הרב יצחק יוסף
אלי ישי עם הרב יצחק יוסף



אל האירוע ב'יקבי ירושלים' הוזמנו כל המי ומי, ובראשם, שלושת קודקודי ש"ס (אלי ישי, אריאל אטיאס, אריה דרעי - מתוך ההזמנה).

אולי משום שהיו עסוקים בעסקי המשא ומתן, אולי משום שלא הופיעו ראשונים בסדר המוזמנים, בחרו השנים האחרונים (אטיאס את דרעי) שלא להגיע. את מקומם מילא השר (עדיין) אלי ישי, שגם הוזמן לשאת דברים.

את האירוע חוגגים ביקבי ירושלים בתזמון מדויק של אחת לשנה, והוא כולל טקס הפרשת תרומות ומעשרות. וכך, בנוכחות הרבנים הגר"י יוסף, הרב משה יוסף והרב סלומון, נשפכו לקרקע לא פחות מ-10,000 ליטר יין.

"הקיום של יקבי ירושלים הוא חיוני עבור כל ספרדי, המבקש להדר בבואו לברך על היין", אמר הרב יצחק יוסף. "כידוע על פי מרן הרב עובדיה יוסף על יין לקידוש יש להקפיד שיהיה רוב יין, ולא ערבוב של מים כפי שנהוג ביקבים אחרים וכפי שנוהגים לברך בקהילות האשכנזים".

ואכן ביקבי ירושלים, לפני שבע שנים, הרימו את הכפפה והחלו להקפיד שהיין יעמוד בדרישות בד"צ בית יוסף ובפסיקותיו של הגר"ע יוסף. זו אולי גם הסיבה לכך שהאירועים שלהם מצליחים להיות כל כך מתוקשרים. לפני שנה היה זה הגר"ע בכבודו ובעצמו שהגיע כדי לקיים את הטקס ההלכתי.




השר ישי דיבר על חשיבות חיזוק ענף היין האיכותי והכשר, תוך דגש על מגוון יינות כשרים המותאמים לדרישות ההלכה של הציבור הספרדי. "בשנים האחרונות", ציין, "אנחנו רואים התחזקות של הנושא, עם זאת עומדים בפנינו עוד אתגרים רבים בתחום הכשרות, ואנו מתכוונים לשים דגש גם על נושא זה בשנים הקרובות. לציבור הספרדי מגיעה הזכות לקבל מענה לדרישות ההלכה על פי פסקי מרן בית יוסף תוך הקפדה על איכות המוצר ואיכות הכשרות".

אל הנושאים הקואליציוניים סירב להתייחס, כצפוי. "דברו איתי מחר", צחק.



אלי ישי יקבי ירושלים יין תרומות הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד