כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תיעוד ממנצ'סטר

ספר תורה הוכנס לזכרו של נשיא הישיבה והדיין הגדול

במנצ'סטר חגגו היום הכנסת ספר תורה לזכרו של המרא דאתרא הגר"א וסטהיים זצ"ל ראש הכשרות המפורסמת בעולם שנפטר בערב פסח תש"פ מנגיף הקורונה • צפו

ספר תורה הוכנס לזכרו של נשיא הישיבה והדיין הגדול
הרב שלמה אנג'ל שליט"א צילום: אליהו פנחס שפילמן

מנצ'סטר החרדית חגגה היום (ראשון) במעמד הכנסת ספר תורה, שנכתב ונתרם לעילוי נשמת הדיין הגאון רבי אשר ווסטהיים זצ"ל, שהלך לעולמו סמוך לחג הפסח תש"פ מנגיף הקורונה.

הרב ווסטהיים זצ"ל, בן 71 בפטירתו, מוכר היה בכל קצוות תבל כנותן הכשרות של 'איגוד הרבנים מנצ'סטר', אולם לצד זאת כיהן כדיין וכראש ישיבה שהצילה המונים מרדת שחת. הערב רקדו המונים מהקהילה החרדית בעיר מנצ'סטר לכבודה של תורה עם הספר שנתרם לעילוי נשמתו.

הגרא"י זצ"ל אושפז בחודשים שלפני פטירתו בבית החולים מספר פעמים, אולם בט' ניסן תש"פ הוא התמוטט בביתו, הוא הובהל לבית החולים שם הרופאים נלחמו על חייו, אך נגיף הקורונה הארור הכניע את האיש שהציל מאות מרדת שחת, והקים מערך כשרות חובק עולם שרבים סמכו עליו.

הרב ווסטהיים, אחד ממומחי הכשרות הנחשבים היום בעולם, יליד מנצ'סטר ותלמידו של גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי יצחק יעקב וייס, בעל ה'מנחת יצחק' זצ"ל. למרות שהרב וייס נמנה על רבני 'העדה החרדית' בירושלים, שנחשבת למחמירה בנושאי דת, הפסיקה שלו נשענה על מקורות ההלכה כשהוא נוטה לא להחמיר היכן שאין צורך ברור והכרחי בכך.

הרב ווסטהיים פתח את ישיבת 'עזרת תורה' במנצ'סטר לפני 27 שנה, הישיבה היתה קיימת 10 שנים, בשנים הראשונות היה נשיא הישיבה ודאג לכל תלמידי הישיבה כמו אב לילדיו, הישיבה נפתחה למען אותם בחורים שלא מצאו את מקומם בעולם הישיבות. וכתוצאה מכך ירדו ברוחניות, הישיבה איוותה בשורה למשפחות בבריטניה, היא היתה הישיבה הראשונה מסוגה בממלכה הבריטית, ועד מהרה הגיעו אליה בחורים מכל קצוות תבל.

 

הכנסת ספר תורה הרב יעקב אשר ווסטהיים מנצסטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד