ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"לא נהיה חותמת גומי"

ח"כים בקואליציה מאיימים ונאבקים בליברמן

לקראת ההצבעה על חוק ההסדרים בקריאה ראשונה השבוע, חברי כנסת מהקואליציה דורשים להוציא את רפורמת הרגולציה מהחוק - ואף אחד מהם מאיים שלא לתמוך בחוק ובתקציב באם הרפורמה לא תוצא ממנו

ח"כים בקואליציה מאיימים ונאבקים בליברמן
ליברמן במליאת הכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בתוך שאר ההתנגדויות לרפורמות השונות, כמה חברי כנסת מהקואליציה דורשים להוציא את רפורמת הרגולציה מחוק ההסדרים, כשאחד מהם אף מאיים שאם היא לא תוצא, הוא יתנגד לחוק ההסדרים לכשיובא להצבעה במליאת הכנסת.

חברי הכנסת אלון טל מ'כחול לבן' ומוסי רז מ'מרצ' פנו היום (ראשון) אל שר האוצר אביגדור ליברמן, ודרשו ממנו להוציא את רפורמת הרגולציה, שמבקשת להקים גוף שיפקח על הרגולציה שנובעת מהחלטות של משרדי הממשלה. גוף שאמור להוריד חסמים לצמצם טופסולוגיה, ולהקל על היכולת לעשות עסקים בישראל שנמצאת נמוך במדד "קלות עשיית עסקים" של ה-OECD. 

חבר הכנסת מוסי רז אף מאיים שלא לתמוך בחוק ההסדרים, אם הרפורמה לא תוצא ממנו. "הרפורמה ברגולציה חייבת להשתנות - אחרת לא אצביע בעד חוק ההסדרים. לא ניתן יד לרפורמה קיצונית המסכנת את הסביבה ובריאות הציבור, ומשנה סדרי משטר. הכנסת לא תהיה חותמת גומי לכל שגעונות האוצר", צייץ רז.

לטענת תומכיה היא תחסוך עשרות מיליארדי שקלים לציבור בטווח הארוך. כפי שקיימים גופים דומים בעולם. לעומת זאת, מתנגדי הרפורמה טוענים כי היא תעביר הרבה מאוד כח לאותו גוף שאינו גוף שנבחר על ידי הציבור, ושהגוף הזה יוכל למנוע מהשרים לקדם את משנתם כפי שמגיע להם מתוקף תפקידם.

ההתנגדות לרפורמה זו מצטרפת להתנגדות העזה של סיעות העבודה, כחול לבן ומרצ לרפורמת החקלאות, שגם אותה דורשות אותן סיעות להוציא מחוק ההסדרים ומאיימים להצביע נגדו אם בקשתם לא תבוצע.

חוק ההסדרים מדיניות רגולציה ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד