כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הפיצוצים החרידו את האזור

ארה"ב חיסלה מחבלים שהיו בדרכם לפיגוע נוסף

ארה"ב אישרה כי כוחות צבא ארה"ב חיסלו היום פעילי דאעש שהיו בדרכם לבצע פיגוע בשדה התעופה בקאבול. לפי הפיצוצים המשניים שנשמעו מהרכב שהותקף באמצעות רחפן, נראה הרכב היה עמוס בחומרי נפץ והיו דיווחים שסיפרו על כמה מחבלים מתאבדים שנסעו ברכב

ארה"ב חיסלה מחבלים שהיו בדרכם לפיגוע נוסף
אילוסטרציה צילום: PIXABAY

ארה"ב הודיעה כי כוחותיה ביצעו היום (ראשון) תקיפה הגנתית באמצעות רחפן לעבר כלי רכב בקאבול בירת אפגניסטן, שהיה בדרכו לבצע פיגוע בשדה התעופה. כך מסר ביל אורבן, דובר פיקוד מרכז האמריקני.

"פיצוצים משניים משמעותיים מהרכב הצביעו על הימצאות כמות ניכרת של חומר נפץ", תיאר אורבן והוסיף כי "אין כרגע אינדיקציות לנפגעים אזרחיים". דיווחים אחרים באפגניסטן הצביעו על כך שברכב נסעו מספר מחבלים מתאבדים.

התקיפה הינה השנייה במספר בימים האחרונים, מאז הפיגועים ביום חמישי האחרון בשדה התעופה בקאבול, שבו נהרגו יותר מ-180 איש, ובהם 13 חיילים אמריקאים. לאחר הפיגועים חיסלה ארה"ב באמצעות רחפן, שני מחבלים של דאעש שהיו אחראים לביצוע הפיגוע המשולב, ועשתה זאת שוב היום.

הפרסום על התקיפה לא מפתיע, לאחר שארה"ב הזהירה אתמול והיום את אנשיה בקאבול, כי דאעש מתכנן פיגוע נוסף בקאבול, ונעשים מרב המאמצים למנוע זאת. אתמול אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי "פיגוע נוסף בשדה התעופה בקאבול הוא תרחיש שסביר שיתרחש ב-24 עד 36 השעות הקרובות".

בסוף השבוע בכיר בטאליבן אמר כי הארגון עצר כמה פעילי דאעש לאחר הפיגוע בקאבול. לטענת הארגון: "הם מתוחקרים על ידי אנשי המודיעין שלנו".

מניין ההרוגים בפיגוע ההתאבדות מחוץ לשדה התעופה בקאבול שבאפגניסטן ביום חמישי האחרון, עלה לכמעט 200, בפיגוע נהרגו 13 חיילים אמריקנים וכ-200 איש נפצעו. בין ההרוגים לפחות 28 לוחמי טאליבן. בנוסף נהרגו שני אזרחים בריטיים וילד בריטי. כל שאר הנפגעים היו אפגנים שניסו לעזוב את אפגניסטן.

ארצות הברית חיסול מחבלים חיסול ממוקד אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד