י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

אביה השכול של רייזי בכה • "ה' נתן ה' לקח - אנחנו לא שואלים שאלות"

המונים עלו לנחם את הורי בני הזוג נחמן ורייזי גלויבער ז"ל שנהרגו בתאונה מחרידה בויליאמסבורג • האב, יצחק זילברשטיין: "גם אם אנו לא מבינים מדוע זה קרה, לא נשאל שאלות" • רק לפני שבועיים נולד להוריו של נוסי ז"ל בן זקונים - ואתמול קברו את בנם הבכור ואישתו

הלווית בני הזוג נתן ורייזי גלויבער. צילום: vosizneias
הלווית בני הזוג נתן ורייזי גלויבער. צילום: vosizneias



הקהילה החרדית בניו-יורק שרויה בהלם מאז תאונת הפגע וברח שגבתה את חייהם של בני הזוג נחמן (נוסי) ורייזי גלויבער ז"ל, והבוקר גם את חיי בנם - פג שנולד בשבוע הראשון של החודש השביעי להריון האם.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי רק לפני שבועיים חגגו הוריו של נחמן ז"ל הולדת בן זקונים. "זה צירוף מקרים מצמרר", אמרה אחת מבנות המשפחה. "לפני כמה ימים הם היו כל-כך מאושרים ושמחים ואתמול הם נאלצו לקבור את בנם הבכור".

היום הוציאה משטרת ניו-יורק הודעה, כי הפג שיולד אתמול בתאונת הדרכים, נפטר מפצעיו בבית החולים 'בית ישראל' במנהטן. יצחק אברהם, פעיל בקהילת סאטמר, סיפר ל'ניו-יורק טיימס' כי מצבו של התינוק שיולד בניתוח קיסרי מיד לאחר התאונה, בבית החולים "בלוויו", היה חמור למדי.

"הדבר היחיד שאני יכול לומר, לצערי, הוא שאפילו התינוק הקטן שמשקלו היה רק קילו אחד, והיה יכול לשמש מזכרת חיה למשפחתו - נקרע מהם", אמר אברהם. הוא ייטמן לצד הוריו בבית העלמין שבקריית יואל במונרו. אייזיק הוסיף כי הקהילה והמשפחה מתכוונים לדרוש כי הנהג יואשם בשלושה סעיפי רצח.

אמש נערכו הלוויותיהם של בני הזוג נחמן ורייזי גלויבער ז"ל בני ה-21, חסידי סאטמר, שהיו נשואים כעשרה חודשים בלבד. רבבות מבני הקהילה החסידית בעיר השתתפו במסע הלוויה, שיצא מבית המדרש של חסידי סאטמר בוויליאמסבורג, דרך מונסי ועד קריית יואל.

"זו טרגדיה גדולה עבורנו", ספד האדמו"ר רז"ל מסאטמר בהלוויה כשעיניו דומעות. "אנחנו צריכים להתחזק יחד ולראות כיצד אנחנו יכולים לשפר את המצב".

עוד בנושא:
התאונה הקטלנית • צפו: שחזור התאונה באנימציה
שלושה ימים אחרי התאונה: המשטרה במצוד אחר הנהג
המשפחה נמחקה: הפג של בני הזוג גלויבער ז"ל - נפטר
מסע זעזוע • אלפים ליוו את בני הזוג בוויליאמסבורג
"זו הייתה החוויה הקשה בחיי - לילד יתום מאב ואם"
וויליאמסבורג: בני זוג שהיו בדרך ללידת בנם - נהרגו בתאונה

יצחק זילברשטיין, אביה של רייזי ז"ל, אמר למנחמים כי הטרגדיה היא אסון קשה עבורו ועבור בני המשפחה כולה. "נתחזק באמונה. ה' נתן ה' לקח, אסור לשאול שאלות על מה שהקב"ה עושה לנו, גם אם אנחנו לא בדיוק מבינים למה זה מגיע לנו".

אחיה של רייזי, נחום יואל, סיפר כי בפעם האחרונה שישבו יחד עם בני המשפחה, הייתה שעות ספורות לפני התאונה בסעודת מלווה מלכה, יחד עם הוריה של רייזי. "ישבנו סביב שולחן אחד, וכמה שעות אחרי הם כבר לא איתנו, זה בלתי נתפס, אני לא מבין איך זה יכול להיות?" הוא אמר בבכי.

אח נוסף, ספד לה: "היא הייתה הכתר של המשפחה". הוא גם ספד לבעלה: "כולנו יכולים ללמוד ממנו כיצד צריכים להתייחס לאישה. האופן שבו הוא עשה זאת היה מיוחד".

הגברת שרה גלוק, בת דודתו של נחמן גלויבער ז"ל, אמרה: "הם נראו תמיד מאושרים. הם רק התחילו את חייהם, ובנו יחדיו משפחה. הם היו כל כך נרגשים לקראת הלידה".

זירת התאונהצילום: זירת התאונה
זירת התאונה


המשטרה במצוד אחר נהג הרכב BMW

התאונה אירעה סמוך לחצות הלילה (שעון ניו-יורק), בעת שבני הזוג, נסעו במונית על שדרת קנט בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין. בפינת רחוב וילסון התנגש נהג המונית, שלא עצר בתמרור עצור, ברכב מסוג BMW. כתוצאה מכך עפה המונית והתנגשה בעוצמה רבה במשאית שחנתה ברחוב.

נכון לשעה זו, המשטרה עדיין ממשיכה לחקור את נסיבות התאונה וממשיכה בחיפושיה אחר נהג רכב ה-BMW ונוסע נוסף שהיה עמו. שניהם נמלטו מזירת התאונה ברגל, כשהם משאירים את הרכב בזירה.

בעלת הרכב – נחקרה מיד במשטרה, אך שם בטוחים כי היא לא נהגה בו באותו לילה.

נהג המונית שבה היו בני הזוג בדרכם לבית החולים במנהטן אמר מיד עם שחרורו מבית החולים: "אני לא זוכר כלום".

הוא לא הצליח לזכור האם היה לו תמרור עצור והוא התעלם ממנו או האם בני הזוג היו או לא היו חגורים. "אמרו לי שזו תאונת פגע וברח ושיש חקירה", אמר הנהג. רעייתו הנמצאת בהריון עם ילדם הרביעי פנתה באמצעות התקשורת לנהג שהיה ברכב הBMW ואמרה: "תחשוף את הפרצוף שלך".

המקרה זעזע את הסנאט האמריקני והסנטור אריק אדמס הודיע על יוזמת חקיקה הקובעת כי נהג הבורח מהזירה, יקבע אוטומטית כי נהג תחת הפעת אלכוהול. כך גם הכריז על פרס בסך 15,000 דולרים עבור מידע שיוביל למעצרו והרשעתו של הנהג הנמלט.

צילום: הלל ענגל







































תאונת דרכים ברוקלין סאטמר משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד