י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מביא סכנת השחתה"

סוגר את הדלת לנתניהו: סער הנחה להכין תזכיר חוק

סער, הודיע כי הנחה את הדרג המקצועי במשרד המשפטים להכין תזכיר חוק להגבלת כהונה של ראש הממשלה לשמונה שנים לכל היותר. הצעת החוק תובא לאישור הממשלה והכנסת במושב החורף הקרוב. סער כבר התייחס לעניין ב-2018, אז כבכיר בליכוד

סוגר את הדלת לנתניהו: סער הנחה להכין תזכיר חוק
גדעון סער צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הודיע היום (שני) כי הנחה את הדרג המקצועי במשרד המשפטים להכין תזכיר חוק להגבלת כהונה של ראש הממשלה לשמונה שנים לכל היותר.

שר המשפטים סער עדכן גם כי הצעת החוק תובא לאישור הממשלה והכנסת במושב החורף הקרוב.

סער, שפועל בעניין כבר תקופה ארוכה, ציין כי "המחויבות להגבלת כהונה היא חלק ממצע תקווה חדשה ונכללה גם בקווי היסוד של הממשלה".

"שלטון ממושך מדי מביא עימו ריכוז כוח וסכנת השחתה, ולכן נכון לכלול בחוק היסוד את עקרון הגבלת הכהונה", דברי שר המשפטים.

יצויין, כי גדעון סער כבר טען בשנת 2018,  אז בכיר בליכוד, כי יש להגביל את כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים.

סער אמר את הדברים בראיון ששודר ב'קשת 12', בתוכנית 'אנשים': "אני באופן אישי תומך בהגבלה. אני חושב שבמדינת ישראל המגבלה צריכה להיות מקסימום של שמונה שנים, זו תקופה יפה".

כשנשאל סער, האם הוא לא חושש שבעקבות התשובה שעשויה להתפרש כביקורת על נתניהו – הוא ייכנס ל'רשימה שחורה', הוא השיב: "אני דיברתי על הצד העקרוני וזו דעתי העקרונית. שאלת אותי - אני לא יכול לתת לך תשובה אחרת".

כמו כן, בחודש מאי האחרון, חמישה ימים לפני פקיעת המנדט של יאיר לפיד להרכבת ממשלה  - דווח כי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מתכוון להציע לגדעון סער להקים יחד ממשלת ימין, כאשר סער יכהן ראשון כראש ממשלה, ובנוסף, להציע חוק הגבלת כהונות לראש ממשלה, מה שיקבע כי אם סער יצטרף לממשלת הימין, זאת תהיה הכהונה האחרונה של נתניהו בתפקיד.

 

גדעון סער בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד