י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אם עומר אדם יופיע בסליחות?"

בעוד בתל אביב חוגגים רבבות - דווקא בכותל, בנט מטיל הגבלות

יומיים לאחר ההופעה המוזיקלית ההמונית בתל אביב - הטלת הגבלות דווקא על אירועי סליחות בכותל המערבי מעלה רתיחה | ראש הממשלה אישר את המתווה לקיום אירועי הסליחות בכותל לפיו, תוחל מגבלת משתתפים של 8,000 מתפללים שיחולקו לקפסולות ברחבה ועוד שאר הגבלות

בעוד בתל אביב חוגגים רבבות -  דווקא בכותל, בנט מטיל הגבלות
עומר אדם \\ הכותל המערבי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90- David Cohen

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אישר הבוקר (שני) את המתווה לקיום אירועי הסליחות בכותל המערבי לפיו, תוחל מגבלת משתתפים של 8,000 מתפללים שיחולקו לקפסולות ברחבת הכותל המערבי, כל המתפללים יחויבו בעטיית מסכה, ויינקטו פעולות אכיפה ושמירה על הסדר וההנחיות. המתווה יובא היום לאישור שרי קבינט הקורונה.

בנוסף, אישר ראש הממשלה את הרחבת מתווה "התו ירוק", כך שיחול גם על עובדים במוסדות בריאות וחינוך, וכן על עובדי כלל המקומות בהם הלקוחות נדרשים בהצגת התו. כמו כן, הנחה בנט לבחון את החלת מתווה 'התו ירוק' גם על ענפים נוספים של המשק.

קידום "מתווה הסליחות" מעורר זעם רב בקרב הציבור החרדי ונשמעות טענות על אפליה דתית, לאחר שבהופעה של הזמר הישראלי עומר אדם, שנערכה במוצאי שבת האחרון בהיכל מנורה בתל-אביב, השתתפו 12,000 איש, כאשר חלק המשתתפים אפילו לא עטו מסכה. ובכל זאת, טרם אישרו "מתווה הופעות" כלשהו, מטעם ראש הממשלה ומשרד הבריאות.

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה הגיב להודעה על 'מתווה הסליחות' שיובא הערב לקבינט הקורונה: "לא הופעות זמרים ובדרנים בהשתתפות אלפים באולמות סגורים, לא תפילות יום שישי בהר הבית, לא משחקי ספורט המוניים, מחבר הספר למלחמה בקורונה מצא את מוקד ההתפרצות היחיד של הנגיף: מעמדי הסליחות בכותל המערבי. ממשלת ישראל זורקת לפני הכל את הטלית והתפילין. על הממשלה להסיר מסדר יומה את החרפה הזו!".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, הגיב: "אם עומר אדם יהיה החזן של הסליחות בכותל יהיו הגבלות? תתביישו לכם".

חבר הכנסת אורי מקלב הגיב אף הוא על החלטת הממשלה להטיל הגבלות בכותל המערבי: "את ההחמרות הגדולות ביותר מה שלא מטילים על אף מקום מטילים בכותל המערבי שהוא מקום פתוח, הציבור החרדי ימשיך לשמור את ההנחיות אך האבסורד והניכור זועק לשמים אלו לא החלטות מקצועיות אלא החלטות מנותקות מנוכרות ומחמירות ללא כל סיבה".

יו"ר נעם וחבר סיעת הציונות הדתית, חה"כ אבי מעוז מסר על החלטת רה"מ בנט על הגבלת מספר המתפללים בכותל המערבי "לממשלת בנט, כהנא, אורבך ועבאס חשוב יותר חילול השבת באצטדיוני הכדורגל, מאשר תפילות הימים הנוראים בכותל המערבי. הנה ההגבלות הגיעו, התרענו כבר שבועות ארוכים, שבכוונת הממשלה לפגוע בחגי ישראל, בתפילות ובאווירת החג, הנה זה הגיע - פותחים את השמים וסוגרים את הכותל. בנט חלש בקורונה, חלש בזהות היהודית, חלש בביטחון. אני מקווה שההצעה לא תאושר בקבינט", הוסיף מעוז.

כותל המערבי סליחות נפתלי בנט עומר אדם קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד