י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות איום הח"כים

לקראת ההצבעה: המסר של ליברמן למורדי הקואליציה

אחרי שכמה חברי כנסת מהקואליציה איימו שלא לתמוך בחוק ההסדרים אם לא יוצאו כמה מהרפורמות ממנו - שר האוצר כינס היום מסיבת עיתונאים, ואמר: שמי שמכשיל את החוק גורם גם לאי העברת התקציב | על המצב במשק, אמר: "כלכלת ישראל נמצאת בעלייה, בצמיחה"

לקראת ההצבעה: המסר של ליברמן למורדי הקואליציה
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הכנות אחרונות לתקציב: היום (שני) שר האוצר אביגדור ליברמן קיים מסיבת עיתונאים לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה על התקציב, והודיע שיניח אותו מחר על שולחן הכנסת.

ליברמן התייחס לאיומים של חברי כנסת בקואליציה להתנגד לחוק ההסדרים, שבו כלולות כמה רפורמות שנויות במחלוקת, וטען שאם הם יפילו אותו הם יפילו גם את התקציב - כך שגם הממשלה תיפול. אך הוא מעריך שיושג רוב.

"חוק ההסדרים הוא אינטגרלי מהתקציב. שמעתי כל מיני דיבורים שאפשר להצביע בעד התקציב ונגד חוק ההסדרים. זה עורבא ופרח", אמר ליברמן. "הם כרוכים אחד בשני. זה חלק מהשינויים המבניים בחוק ההסדרים נלקחים בחשבון כחלק מבסיס התקציב".

"אי אפשר להפריד בין שניהם. מי שמכשיל את חוק ההסדרים פשוט מכשיל את חוק התקציב. עד הרגע האחרון יהיו הצהרות ואולטימטומים, זה חלק אינטגרלי מדיוני התקציב. עד ההצבעה אני מניח שזה ייפתר", הוסיף.

שר האוצר התייחס למצב במשק: "כלכלת ישראל נמצאת בעלייה, בצמיחה. הכלכלה הישראלית למדה לחיות ולעבוד לצד הקורונה . התו הירוק והתו הסגול עובדים יפה".

"זה התקציב הכי חברתי בתולדות מדינת ישראל. יש תוספות של מיליארדים למשרדים השונים ולתוכניות חברתיות: משרד החינוך קיבל 300 מיליון שקלים לסגירת פערים בין המרכז לפריפריה, וניצולי השואה מקבלים תוספת דומה", הצהיר.

"אני לא צריך את הכנסת ואת הממשלה עבורה", אמר ליברמן על רפורמת החקלאות. "זו חתימה של השרים. אני חושב שנגיע עם החקלאים להסכמה. היינו מגיעים כבר מזמן לולא כמה ח"כים שהחליטו להפוך את זה לדגל רציני מבחינתם".

"עד היום העברנו כמעט את כל מה שרצינו, ונכון שלא כולם מרוצים מכל ההחלטות שלנו אבל זה לא יכול להיות אחרת בקואליציה כזו", סיכם.

אביגדור ליברמן תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד