י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מגן על החרדים

צפו: העיתונאי החילוני ברגע של גילוי לב

כתב 'חדשות 12' ירון אברהם יצא להגנת החרדים בשידור חי: "אני לא אדם דתי, אבל כשאני רואה את פרטי המתווה המוצע לכותל,  ומנגד אני את התמונות האלו (מההופעות ואירוע התרבות) אני מבין שיש כאן בעיה של סדרי עדיפויות. כנראה על ההתרבות פחות מצליחים ופה זה יותר קל". גם ב'חדשות 13' דווחה ידיעה התואמת למסקנה של אברהם

צפו: העיתונאי החילוני ברגע של גילוי לב
ירון אברהם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ההודעה של ראש הממשלה נפתלי בנט היום (שני) על הגבלות קורונה שיוטלו על אירועי התפילה והסליחות ברחבת הכותל המערבי - עוררה זעם רב, והפוליטיקאים ואנשי ציבור חרדים תקפו את המתווה, זאת בעקבות הופעות ואירועי ענק במגזר הכללי שאינם נכללים במתווה.

מי שהפתיע ויצא להגנת הציבור החרדי, הוא כתב 'חדשות 12', ירון אברהם, שטען בשידור חי כי מתווה "הסליחות" לעומת חוסר הטיפול בהופעות יצרה "בעיה של סדרי עדיפויות".

"אני לא אדם דתי", אמר ירון אברהם, "אבל כשאני רואה את פרטי המתווה המוצע לכותל, עד 8,000 מתפללים בקפסולות עם מסיכות ופקחים שיאכפו את ההגבלות. ומנגד אני את התמונות האלו (מההופעות ואירוע התרבות) אני מבין שיש כאן בעיה של סדרי עדיפויות. כנראה על ההתרבות פחות מצליחים ופה זה יותר קל".

מסקנתו של ירון אברהם תואמת את מה שדווח לפני יומיים ב'חדשות 13': "לקראת החגים, ובמטרה לבלום את העלייה בתחלואה, היו רוצים במשרד הבריאות להגביל את מספר הנכנסים לתוך חללי התפילה, גם אם כולם מחוסנים או בעלי תו ירוק. הבעיה היא שכל עוד לא אושרו הגבלות התקהלות כלליות, של 400 איש בחלל סגור ו-500 באוויר הפתוח, לא ניתן להחיל אותם רק על בתי הכנסת מפני שאז תיווצר אפליה נגד שירותי הדת".

"בשל התנגדות עולם התרבות להגבלות האלה, הן ככל הנראה לא יאושרו השבוע בקבינט הקורונה. כפועל יוצא מכך, ספק אם ניתן יהיה להגביל גם את בתי הכנסת. הפתרון יהיה כנראה תפילות בחוץ", לשון הדיווח ב'חדשות 13'.

ירון אברהם סליחות כותל המערבי קורונה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד