י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זעם על החליפי

לפיד מציג: חייל "נפגע מירי" | ערבי "נפל בקרב"

לפיד על לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי הי"ד שנהרג ממחבל חמאס: "מת מפצעיו לאחר שנפגע מירי ברצועת עזה". לפיד על סעיד אלחרומי שמת מהתקף לב ולאחר ביטול הזמנה לאמבולנס: "הוא נפל בקרב. הוא לא מת ממחלה. הוא נפל בקרב, מפני שהוא האמין במשהו כל כך"

לפיד מציג: חייל "נפגע מירי" | ערבי "נפל בקרב"
יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החוץ יאיר לפיד כתב היום (שני) בהודעת אבל שפרסם לזכרו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי הי"ד, כי הוא "מת מפצעיו לאחר שנפגע מירי ברצועת עזה".

דברי לפיד עוררו סערה, זאת בעקבות דבריו מיום חמישי האחרון, כשספד לחבר הכנסת הערבי סעיד אלחרומי מרע"מ, ואמר עליו כי "הוא נפל בקרב".

לפיד צייץ על הלוחם שנהרג: "הלב של כולנו עם משפחתו וחבריו של לוחם מג"ב, בראל חדריה שמואלי שמת מפצעיו לאחר שנפגע בשבוע שעבר מירי ברצועת עזה. שולח תנחומים וכח למשפחתו, בראל היה לוחם בנשמתו, מי יתן ודרכו תתן לכם מעט נחמה. יהי זכרו ברוך".

על אלחרומי, שביקר לא אחת מחבלים שרצחו חיילים ואזרחים אמר לפיד: "נפל בקרב" - לצידו של יו"ר רע"מ מנסור עבאס באוהל האבלים: "הוא נפל בקרב. הוא לא מת ממחלה. הוא נפל בקרב, מפני שהוא האמין במשהו כל כך. הוא התיש את עצמו. הוא עבד יומם ולילה. הוא נלחם על האנשים שלו. על המשפחה שלו, על השבט שלו, על הדברים שהוא מאמין בהם".

לפיד אף פנה לעבאס ואמר: "אנחנו לא נשכח ונמשיך לעבוד ביחד, וזו המורשת של סעיד. זה שאנחנו עומדים פה ביחד היום כולנו. אתם חלק מהממשלה, אתם שותף, אתם שווים. אנחנו לומדים מכם, אנחנו נמשיך ללמוד מכם, אני למדתי המון מסעיד אלחרומי, אני לומד ממך מנסור, אני לומד מהקהל שיושב פה".

לפיד אף צייץ בחשבון הטוויטר שלו, לאחר מותו של אלחרומי, וכתב: "צער גדול על מותו בטרם עת של ח״כ סעיד אלחרומי שהיה שותף לדרך, ואחד האנשים שבזכותם הוקמה הממשלה. איש הנגב, אוהב אדם שהאמין שאפשר לשנות ולקדם את החברה הישראלית. שולח תנחומים למשפחתו, לכל שבט מסעודין אל-עזאזמה ולמפלגת רע"ם. יום עצוב".

יאיר לפיד סעיד אלחרומי לוחם בראל שמואלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד