י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"תוכן מניפולטיבי"

האפליה המקוממת: הח"כית מהליכוד לעומת איימן עודה

צביעות: 'טוויטר' ציינה על הציוץ של גלית דיסטל אטבריאן, בו היא רמזה כי ביידן נרדם במהלך הפגישה עם בנט, כי מדובר ב"תוכן שעבר מניפולציה". ציוץ "מניפולטיבי" אחר של איימן עודה במבצע שומר החומות, שקיבל חשיפה הרבה יותר חזקה מזה, לא טופל עד כה

האפליה המקוממת: הח"כית מהליכוד לעומת איימן עודה
איימן עודה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הנהלת הרשת החברתית 'טוויטר' ציינה על הציוץ שכתבה חברת הכנסת מהליכוד, גלית דיסטל אטבריאן, בו היא רמזה כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נרדם במהלך הפגישה עם ראש הממשלה נפתלי בנט, כי מדובר ב"תוכן שעבר מניפולציה".

דיסטל אטבריאן העלתה לחשבון הטוויטר שלה סרטון קצר מתוך הפגישה בין המנהיגים, וכתבה: "משום מה התקשורת הישראלית נרדמה בעצמה ולא שמה לב לקטע ההיסטורי הזה. חשבתי שבכל זאת כדאי שתכירו".

הציוץ הפך לוויראלי מאוד וזכה תוך יומיים לכמעט 6 מיליון צפיות, כאשר גם עיתונאים מהתקשורת הבינלאומית שיתפו את הסרטון. הרבה טענו כי מדובר ב"סרטון מניפולטיבי" וכי ביידן לא נרדם, מה שאכן מוכח מהתיעוד המלא שפרסמה לשכת ראש הממשלה. כך גם עיתונים שנכחו במקום טענו כי ביידן לא נרדם אלא השפיל ראשו, אך המשיך להאזין לדבריו של אורחו.

יצוין, כי "ציוץ מניפולטיבי" של חבר כנסת אחר, שקיבל הד הרבה יותר חזק בעולם, לא טופל על ידי הנהלת 'טוויטר'. ביום הראשון למבצע 'שומר החומות' בעזה, בחודש מאי האחרון, פרסם יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה סרטון בחשבון הטוויטר שלו, בו רואים צעירים דתיים חוגגים בכותל כשברקע נראה מסגד 'אל אקצה' עולה בלהבות. עודה צירף לציוץ את המילה: "מזעזע". הציוץ צבר תאוצה וזכה למעל 15 מיליון צפיות, 35 אלף שיתופים ומעל 30 אלף לייקים, כאשר רבים בעולם טעו וחשבו כי הדתיים הציתו את ההר וחוגגים על כך.

אך עודה הטעה את מיליוני הגולשים שנחשפו לציוץ; השריפה לא הייתה במסגד עצמו. סרטונים מהזירה עצמה מראים היטב כי מה שעולה באש הם עצי ברוש הסמוכים למסגד, מי שהצית את השריפה הם בכלל פלסטינים שירו זיקוקים לעבר המשטרה, והצעירים הדתיים בגלל הגיעו לכותל המערבי כדי לחגוג את 'יום ירושלים'.

אך למרות הזעם שעיתונאים ואנשי ציבור הביעו על ה"סרטון המניפולטיבי" של חבר הכנסת הערבי - הנהלת 'טוויטר' לא התערבה, ועד היום הציוץ מופיע כלשונו.

גלית דיסטל אטבריאן איימן עודה טוויטר נפתלי בנט ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד